کتاب | دانش | علم و فناوری | عمومی | در جست و جوی حافظه
در جست و جوی حافظه شابک: 9789643292263 486 صفحه 544 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 حافظه اریک کندل سلامت رنجبر دانش علم و فناوری عمومی

880,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ ششم

در جست‌وجوی حافظه: پیدایش دانش نوین ذهن
توضیح کارکرد ذهن از طریق دانش عصب‌زیست‌شناسی رویکرد علمی‌ نسبتاً تازه‌ای در تحلیل ذهن و عملکرد آن است؛ رویکردی که مغز و سلسلۀ اعصاب را منشاء پدیده‌های ذهنی می‌داند و طرز کار ذهن را بر همین اساس توضیح می‌دهد. این موضوعی است که چه بسا افراد عادی‌ای را هم که مطالعات تخصصی در زیست‌شناسی و عصب‌شناسی ندارند کنجکاو کند، اما توضیح آن شاید برای این افراد دشوار باشد. اریک کندل در کتاب در جست‌وجوی حافظه: پیدایش دانش نوین ذهن کوشیده است که از پس این دشواری بر آید و به زبانی ساده و قابل فهم برای مخاطبان ناآشنا اما علاقه‌مند به این مباحث، مسائل مربوط به ذهن و به ویژه خاطره و حافظه را از طریق دانش عصب زیست‌شناختی توضیح دهد. این کتاب پژوهشی عصب‌زیست‌شناختی در حافظه و خاطره است؛ پژوهشی که به تناسبِ موضوع، با خاطرات شخصی نویسنده نیز در آمیخته است. کتاب شامل یک پیشگفتار و سی فصل است که در شش بخش تنظیم شده‌اند. عنوانهای بعضی از این فصلها عبارتند از: «خاطره‌های شخصی و زیست‌شناسی نگهداری خاطره»، «خاطره‌های گوناگون، ناحیه‌های گوناگون مغز»، «حتی رفتاری ساده با یادگیری تغییر می‌کند»، «شالوده‌ی زیست‌شناختی خصوصیات فردی»، «مولکول‌ها و حافظه‌ی کوتاه‌مدت»، «حافظه‌ی درازمدت»، «ژن‌های حافظه»، «روش نوینِ درمانِ بیماری‌های روانی» و «زیست‌شناسی و نوزایی اندیشه‌ی روان‌کاوانه».
کتاب در جست‌وجوی حافظه: پیدایش دانش نوین ذهن با ترجمۀ سلامت رنجبر در نشر آگه منتشر شده است.
دربارة نویسنده: اریک کندل (-1929)، روانپزشکِ عصب‌شناسِ اتریشی – آمریکایی و برندة جایزة نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 2000 میلادی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم