کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان ایرانی | در سید خندان کسی را نمی کشند
در سید خندان کسی را نمی کشند شابک: 9786009840694 296 صفحه 253 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 خندان کشند مهام میقانی علوم انسانی ادبیات داستان ایرانی

200,000 ریال 250,000 ریال

ناشر: نشر بان

چاپ یکم

در سیدخندان کسی را نمی‌کشند
یک رمان جنایی ایرانی که وقایع آن در تهرانِ دهه 1390 خورشیدی اتفاق می‌افتد. در سیدخندان کسی را نمی‌کشند ، نوشته مهام میقانی، با حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو آغاز می‌شود، اما عمده وقایع این رمان در محله سیدخندان و اطراف آن اتفاق می‌افتد و سیدخندان کانون ماجراهای رمان است و جایی ویژه در آن دارد.
داستانِ رمان از این قرار است که بعد از آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو دست بریده زنی در یکی از گاوصندوق‌های این ساختمان پیدا می‌شود؛ کارآگاه نقیبی که بازرس غیر رسمی نیروی انتظامی است مأمور می‌شود که به این پرونده رسیدگی کند و گره از معمای دست بریده بگشاید و این آغاز ماجراهای رمان است. همکار کارآگاه نقیبی در کشف این معما زنی است به نام لی‌لی که در پزشکی قانونی متخصص کالبدشکافی است. کارآگاه نقیبی عاشق لی‌لی است و این به رمان پلیسی – جنایی در سیدخندان کسی را نمی‌کشند حال و هوایی عاشقانه نیز می‌دهد. کارآگاه نقیبی که خود اهل سیدخندان است، معتقد است سیدخندان محله جُرم‌خیزی نیست؛ اما او حالا درگیرِ پرونده‌ای شده که پای محله سیدخندان در آن به میان آمده و به همین دلیل کارآگاه نقیبی با انگیزه و حساسیتی بیش از یک مأموریت شغلیِ صِرف این پرونده به‌خصوص را دنبال می‌کند و در صدد است گره از معمای آن بگشاید.
رمان در سیدخندان کسی را نمی‌کشند با همکاری نشر آگه و نشر بان منتشر شده است.
درباره نویسنده: مهام میقانی (- 1364)، داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس ایرانی و منتقد ادبیات و هنرهای تجسمی.
رتبه گودریدز: 93/2 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده