کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | تاریخچه | بر چیدن امپراتوری
بر چیدن امپراتوری شابک: 9786009259717 256 صفحه 297 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 چیدن امپراتوری چالمرز جانسون خسرو کلانتری علوم انسانی علوم سیاسی تاریخچه

75,000 ریال 100,000 ریال

ناشر: مهرویستا

چاپ یکم

برچیدن امپراتوری، آخرین امید امریکا
نقد سیاست‌های داخلی و خارجی امریکا و به ویژه سیاست‌های امپریالیستی این کشور و بحث در باب تأثیرات مخرب این سیاست‌ها. چالمرز جانسون در کتاب برچیدن امپراتوری: آخرین امید امریکا با انتقاد از توسعه‌طلبی افراطی و سیاست‌های امپریالیستی امریکا و بررسی هزینه‌های سنگین و خطرناکی که تبدیل شدن این کشور به امپراتوری به بار می‌آورد، سقوط امریکا را، در صورت ادامۀ چنین سیاست‌هایی، هشدار داده است. او همچنین در این کتاب راهکارهایی ارائه داده است برای نجات از ورطه‌ای که به اعتقاد او امریکا در معرض خطر سقوط به آن قرار دارد. جانسون معتقد است که تنها راه نجات امریکا از ورطۀ سقوط، برچیدن امپراتوری و دست برداشتن از سیاست‌های امپریالیستی است. تقویت پایگاه‌های نظامی و هزینه‌ای که دولت‌های امریکا از این بابت بر دوش این کشور می‌گذارند، از جمله موضوعات مورد انتقاد جانسون در این کتاب است.
کتاب شامل یک پیشگفتار و پانزده فصل است که در پنج بخش با عنوانهای«آن‌چه ما کردیم»، «جاسوسان، بدخیمان و مزدوران»، «دنیای پایگاه‌ها»، «پنتاگُن ما را به سقوط می‌کشانَد» و «راهِ پایان‌دادن» تنظیم شده‌اند.
عنوانهای هر یک از فصلهای پانزده‌گانۀ این کتاب عبارتند از: «دنیای واکنش»، «امپراتوری در برابر دموکراسی»، «نابودی تمدن‌ها»، «دست‌فروشیِ دموکراسی»، «آژانس بدکرداران»، «کمدی امپریالیستی»، «اخطار: مزدوران مشغول کاراند»، «امپراتوری پایگاه‌های امریکا»، «پیش‌روی‌های نامطلوب امریکا»، «هزینه‌های بی‌اساس»، «ورشکسته شدن»، «انسانِ نظامی – صنعتی»، «پولش را داریم»، «گردابِ مرگِ اقتصادی در پِنتاگُن» و «برچیدن امپراتوری».
کتاب برچیدن امپراتوری: آخرین امید امریکا با ترجمه و پیشگفتارِ خسرو کلانتری در انتشارات مهرویستا منتشر شده است.
دربارة نویسنده: چالمرز جانسون (2010 – 1931)، پژوشگر و متخصص علوم سیاسی اهلِ امریکا.

ادامه keyboard_arrow_down