جامعه شناسی شهر شابک: 9789643291143 168 صفحه 184 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 جامعه شناسی یانکل فیالکوف عبدالحسین نیک گهر علوم انسانی جامعه شناسی جامعه شناسی کاربردی

336,000 ریال 420,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ هفتم

جامعه‌شناسی شهر
آیا شهرسازی مقوله‌ای سیاسی و جامعه‌شناختی و شهر پدیده‌ای اجتماعی و سیاسی است؟ پاسخ یانکل فیالکوف به این پرسش مثبت است. فیالکوف در کتاب «جامعه‌شناسی شهر» با رویکردی انتقادی و جامعه‌شناسانه و در چشم‌اندازی تاریخی و سیاسی به مقوله شهر و تحولات شهرسازی می‌نگرد و نظریات جامعه‌شناختی مربوط به این عرصه را در بستر سیاسی و اجتماعی‌ای که این نظریات در آن پدید آمده‌اند بررسی می‌کند. در این کتاب شهر به مثابه یک پدیده جامعه‌شناختی بررسی می‌شود. فیالکوف رابطه بین فضاهای شهری و جوامع را تحلیل می‌کند و از شهر به مثابه سبک زندگی و شهر به عنوان جایگاه سیاست سخن می‌گوید تا نشان دهد که مطالعات مربوط به شهرسازی مطالعاتی صرفاً جغرافیایی یا مربوط به حوزه مهندسی و معماری نیستند و شهر پدیده‌ای است که با رشته‌های علمی و نظری دیگری، مثل انسان‌شناسی و تاریخ‌شناسی و ...، مرتبط است. فیالکوف در مقدمه کتاب، ضمن تأکید بر این رابطه و پیوند، می‌نویسد: «اکنون دیگر می‌دانیم که مرزهای ترسیم شده میان رشته‌های علوم غالباً مصنوعی هستند.»
در هر فصل این کتاب موضوعی در ارتباط با جامعه‌شناسی شهر مطرح شده و مباحث نظری کلاسیک مرتبط با هر موضوع در کنار مباحث جدید مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
کتاب «جامعه‌شناسی شهر» شامل مقدمه، پنج فصل و یک بخش نتیجه‌گیری است. عنوان‌های هر یک از فصل‌های پنج‌گانه این کتاب عبارتند از: «شهر، پدیده جامعه‌شناختی»، «شهر، صورتِ اجتماعی»، «شهر، یک یا چند سبک زندگی»، «شهر، یک سازمان سیاسی» و «پیمایش شهری امروز».
«جامعه‌شناسی شهر» با ترجمه عبدالحسین نیک‌گهر در نشر آگه منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 2/80 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down