کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | جامعه شناسی کاربردی | بیست دقیقه در منهتن
بیست دقیقه در منهتن شابک: 9786226414012 272 صفحه 306 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 بیست دقیقه منهتن مایکل سورکین امیر یداله پور علوم انسانی جامعه شناسی جامعه شناسی کاربردی

680,000 ریال 850,000 ریال

ناشر: نشر بان

چاپ دوم

بیست دقیقه در منهتن
کتابی درباره معماری شهری و چگونگی ارتباط و پیوند شهرسازی و بافت یک شهر با زندگی اجتماعی و عمومی و نیز پیوندِ این مقوله با حوزه‌هایی چون فرهنگ و جامعه و اقتصاد و ... ؛ مایکل سورکین در کتاب بیست دقیقه در منهتن نه به زبانی خشک و آکادمیک بلکه در قالب روایتی شیرین و داستانی و با گریز زدن به تاریخ و هنر و ادبیات و سینما و ... از موضعی نقادانه به بافتِ شهری نیویورک پرداخته و از نقص‌ها و ویژگی‌های آن سخن گفته است. سورکین در این کتاب در قالب طرحی که شبیه یک طرح داستانی است این موضوع را مطرح کرده که معماری و بافت شهری باید به کدام نیازها و انتظارات شهروندان پاسخگو باشد تا احساس رضایت به آنها بدهد. طرح داستانی سورکین بر پایه مسیر پیاده‌روی هر روزه او در منهتنِ نیویورک، از خانه تا محل کارش که بیست دقیقه طول می‌کشد، شکل گرفته است. او از پله‌ها به عنوان نخستین مکان عمومی بیرونِ خانه آغاز می‌کند و قدم‌به‌قدم وارد فضاهای عمومی بزرگ‌تر شهر می‌شود و از خلال شرح این پیاده‌روی به نقد و تحلیل بافت شهری نیویورک و طرح مباحثی در باب معماری و شهرسازی می‌پردازد.
بیست دقیقه در منهتن از یازده بخش تشکیل شده است با عنوان‌های: پله‌ها، سکوی ورودی، بلوک، میدان واشینگتن، محوطه‌ی لاگواردیا، سوهو، خیابان کانال، تریبکا، شماره‌ی 145 خیابان هادسون، مسیرهای دیگر و شوخی‌ دیرهنگام.
بیست دقیقه در منهتن با ترجمه امیر یداله‌پور در نشرِ بان منتشر شده است.
درباره نویسنده: مایکل سورکین (2020- 1948)، معمار و شهرساز آمریکایی و منتقد حوزه طراحی شهری.

ادامه keyboard_arrow_down