کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | آرمان شهر
آرمان شهر شابک: 9789643293994 192 صفحه 206 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 آرمان تامس مور داریوش آشوری علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

688,000 ریال 860,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ چهارم

آرمان‌شهر
اثری کلاسیک در تاریخ فلسفه و علوم سیاسی و اجتماعی. تامس مور با کتاب آرمان‌شهر(یوتوپیا) پایه‌گذار سنتی در نگرش فلسفی، سیاسی و اجتماعی شد که بسیار بر تاریخ اندیشه پس از خود تأثیر گذاشت. او واژه آرمان‌شهر (یوتوپیا) را با این کتاب رسما وارد فرهنگ سیاسی و فلسفی کرد.
تامس مور در کتاب آرمان‌شهر ابتدا به نقد اوضاع سیاسی و اجتماعی و اقتصادی اروپا و به ویژه انگلستان قرن شانزدهم میلادی پرداخته است؛ انگلستان مورد انتقاد مور انگلستانی است درگیر جنگ و غرق در فقر و فساد. مور آنگاه در بخش دوم کتاب جامعه‌ای آرمانی را در تقابل با وضع موجود خلق می‌کند؛ جامعه‌ای اشتراکی و فاقد مالکیت خصوصی که در آن پول ارزشی ندارد. این آرمان‌شهر در جزیره‌ای خیالی تأسیس شده است و مور آن را ریزبینانه و با تمام ابعاد مختلف‌اش تصویر می‌کند. در این آرمان‌شهر خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی و اقتصادی نقشی اساسی دارد. آرمان‌شهر یک جامعه سوسیالیستی و دینی با نظام پادشاهی است که در آن به لحاظ دینی اصل بر مدارا با ادیان مختلف است. این آرمان‌شهر باید به شدت از ارتباط با سرزمینهای دیگر محفوظ بماند تا فساد آن سرزمینها به آن راه نیابد. جزیره‌ای که این جامعه آرمانی در آن برقرار است به دستور فرمانده آن از سرزمینهای دیگر جدا شده است.
کتاب آرمان‌شهر(یوتوپیا) با ترجمه داریوش آشوری و نادر افشارنادری در نشر آگه منتشر شده است. ترجمه فارسی این کتاب با پیوستی درباره ماکیاولی و تامس مور همراه است.
درباره نویسنده: سِر تامس مور (1535- 1478)، حقوق‌دان، فیلسوف اجتماعی و سیاست‌مدار انگلیسی.
رتبه گودریدز: 54/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم