جنگ آخر زمان شابک: 9789643290139 920 صفحه 1130 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 زمان ماریو بارگاس یوسا عبدالله کوثری علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکای لاتین

6,600,000 ریال 8,250,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ هفدهم

جنگ آخر زمان
رمانی که نویسنده‌اش – ماریو بارگاس یوسا – آن را بلندپروازانه‌ترین کار خود دانسته است. یوسا در جنگ آخر زمان برای اولین بار نه کشور خودش یعنی پرو، بلکه کشوری دیگر از آمریکای لاتین را به عنوان مکان رویدادهای داستان انتخاب کرده و نیز برخلاف آنچه تا آن زمان نوشته بوده نه به رویدادهای معاصر خودش بلکه به ماجرایی در قرن نوزدهم پرداخته است. برزیلِ قرن نوزدهم بستر وقایع رمان جنگ آخر زمان است. یوسا در این رمان در قالب داستانی برگرفته از رویدادی واقعی در تاریخ برزیل به مسئله شکاف میان سنت و مدرنیته و فقدان ارتباط و درک متقابل میان دو بخش سنتی و مدرن یک جامعه می‌پردازد.
داستان رمان درباره سقوط حکومت استعماری برزیل و تشکیل حکومت جمهوری ملی در این کشور و شورش مردم نواحی فقیرنشین و عقب‌مانده برزیل به سرکردگی یک کشیش که او را در داستان به نام مرشد می‌شناسیم علیه این حکومت تازه‌تأسیس است، چرا که به اعتقاد مرشد تغییراتی که این حکومت در کشور به وجود آورده در تضاد با مذهب است. مرشد این حکومت را حکومت شیطان می‌داند. او و طرفدارانش در منطقه‌ای پرت و دورافتاده به نام کانودوس حکومتی مستقل تشکیل می‌دهند. حکومت مرکزی که چنین می‌بیند نیروهای نظامی‌اش را برای سرکوب آنها به کانودوس می‌فرستد و جنگی بین شورشیان و قوای دولتی درمی‌گیرد؛ جنگی برخاسته از شکاف میان دو بخش از یک جامعه.
جنگ آخر زمان با ترجمه عبدالله کوثری در نشر آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: ماریو بارگاس یوسا (- 1936)، داستان‌نویس، جستارنویس، سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار اهل پرو و برنده نوبل ادبیات 2010.

ادامه keyboard_arrow_down