مرگ در آند شابک: 9789643290771 322 صفحه 480 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 220 ماریو بارگاس یوسا عبدالله کوثری علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکای لاتین

2,496,000 ریال 3,120,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ شانزدهم

مرگ در آند
روایتی پر از هول، تعلیق و رمز و راز از کشور پرو و اوضاع سیاسی و اجتماعی آن؛ رمان مرگ در آند با داستان مفقود شدن چند نفر در کوه‌های آند و پیگیری برای یافتن آنها و کشف معمای این مفقودی آغاز می‌شود اما به مرور در می‌یابیم که ماجرا ابعاد وسیع و پیچیده‌ای دارد و پای مناسبات سیاسی پرخشونت در میان است.
ماریو بارگاس یوسا در مرگ در آند فساد و خشونت را در هر دو جبهه نبرد سیاسی در پرو به نمایش می‌گذارد. در این رمان می‌بینیم که هم سیاستمداران حاکم بر پرو برای منافع خود از هیچ خشونت و تبهکاری‌ای رویگردان نیستند و هم چریک‌هایی که داعیه عدالت‌جویی و ظلم‌ستیزی دارند.
شخصیت اصلی این رمان گروهبان لیتوما است که به همراه معاون‌اش توماسیتو جست‌وجوی خود را برای کشف سرنخ‌هایی درباره مفقود شدن چند نفر آغاز می‌کند. معلوم می‌شود که این سه نفر را چریک‌های موسوم به راه درخشان دزدیده‌اند. در خلال این ماجرا توماسیتو ماجرای عشق خود به زنی روسپی را برای گروهبان لیتوما تعریف می‌کند. یوسا در مرگ در آند باورهای قدیمی سرخپوست‌ها را به ماجرایی جنایی و سیاسی پیوند می‌زند و قصه‌ای جذاب و معمایی و چند لایه با طرح و توطئه‌ای سنجیده پدید می‌آورد. او به خوبی توانسته است از قواعد رمان‌های جنایی، حادثه‌ای و معمایی برای ایجاد کشش و تعلیق در قصه‌اش استفاده کند.
مرگ در آند با ترجمه عبدالله کوثری در انتشارات آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: ماریو بارگاس یوسا (- 1936)، داستان‌نویس، جستارنویس، سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار اهل پرو و برنده نوبل ادبیات 2010.

ادامه keyboard_arrow_down