بایگانی همیشگی شابک: 9786002535528 360 صفحه 362 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 بایگانی همیشگی ادوارد اسنودن علی مجتهد زاده علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

1,875,000 ریال 2,500,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ دوم

کتاب «بایگانی همیشگی» نوشته «ادوارد اسنودن»
Permanent Record
محرمانه‌های یک متخصص کامپیوتر و جاسوس سابق سازمان سیا
کتاب «بایگانی همیشگی» نوشته «ادوارد اسنودن» گزارشی اعجاب‌انگیز از مردی که جاسوس سازمان اطلاعاتی آمریکا بوده است. افشاگری «ادوارد اسنودن» سیستم بزرگ دولت آمریکا را با خطر مواجه کرد. او برای نخستین بار داستان زندگی خود را بیان و در حقیقت آن را فاش کرد. چه چیزی ممکن است آدمی مانند اسنودن دست به این افشاگری عظیم بزند؟ ادوارد اسنودن سال 2013 زمانیکه بیست و نه سال بیشتر نداشت، ارتباطش با سازمان اطلاعات آمریکا را قطع کرد. او همه جهان را از افشاگری‌اش حیرت‌زده کرد. اسنودن بیان کرد؛ دولت آمریکا به طور مخفیانه دنبال راه جمع‌آوری هر تماس تلفنی، پیام متنی و ایمیل مردم عادی است. این کنترل و نظارت بی‌سابقه، نتیجه‌اش قدرتمندی جاسوسی در زندگی خصوصی افراد نه تنها در آمریکا بلکه در هر جایی از کره خاکی بود. پس از گذشت شش سال اسنودن دوباره برای نخستین بار فاش کرد که خودش چگونه در ساخت این سیستم به آمریکا کمک کرده و چرا اکنون دست به افشاگری دست زده است. این افشاگری‌های محرمانه سبب شد او وطنش را ترک کند و در راهی بی بازگشت قدم بگذارد. اما چرا چنین تصمیمی گرفته است را می‌توانید در کتاب «بایگانی همیشگی» جستجو کنید. ادوارد استنودن در کتاب به این پرسش پاسخ داده است.
«واشنگتن پست» درباره کتاب نوشته است: «کتابی دقیق که با زبانی کوبنده و محکم نوشته شده و جزئیات مهمی از زندگی اسنودن را پیش چشم ما می‌گذارد.»
همچنین دیگر نشریه‌های معتبر دنیا مانند The New York Times در معرفی کتاب «بایگانی همیشگی» نوشته‌ است:
Riverting... reads like a literary thriller
«جذاب... به معنای واقعی کلمه یک تریلر است.»

The Economist هم اینطور بیان کرده است:

well-written, frequently funny
«بسیار خوب نوشته شده و اغلب اوقات بامزه و خنده‌دار است.»

همچنین سایت Kirkus Reviews:
Snowden's book likely won't change the minds of his detractors, but he makes a strong case for his efforts
«احتمالا کتاب اسنودن ذهن دیکتاتورهایش را تغییر نخواهد داد اما مورد محکمی برای تلاش‌هایش ایجاد می‌کند.»

دوستداران و علاقه‌مندان به زندگینامه‌های سیاسی و تاریخی خواندن کتاب «بایگانی همیشگی» را از دست ندهید.

درباره کتاب «بایگانی همیشگی»
کتاب «بایگانی همیشگی» گزارشی شگفت‌اگیز از یک جوان باهوش و ذکاوت است که به صورت آنلاین بزرگ شد. مرد جاسوسی که در مدت تبعیدش به وجدان اینترنت تبدیل شد. اسنودن مدتی به عنوان جاسوس برای سازمان جاسوسی آمریکا کار کرده است. او در کتابش با اشتیاق و شوق عجیبی خاطرات خود را از کار در این سازمان نوشته و در اختیار تمام خوانندگان دنیا قرار داده است. کتاب را شاید بتوان خاطره‌ای مهم از دوران دیجیتال نام نهاد.
در قسمتی از کتاب «بایگانی همیشگی» می‌خوانیم: «پیش از آنکه یکه بخورید، و با آگاهی از ناآگاهی مسمومی که در زمان ما به این کندو هجوم آورد، توجه کنید که وقتی من با اینترنت آشنا شدم، اینترنت چیز کاملا متفاوتی بود. اینترنت دوست و مانند یک پدر یا مادر بود. جامعه‌ای بدون حد و مرز بود، یک صدا و میلیون‌ها نفر، جبهه‌ی مشترکی که ایجاد شده بود اما قبایل مختلف هنوز از آن بهره برداری نکرده بودند و در کنار هم به اندازه‌ی کافی همزیستی مسالمت آمیزی داشتند، هر یک از اعضای آن آزاد بود که نام و گذشته و رسوم خود را انتخاب کند. همه نقاب بر چهره داشتند و با این وجود، این فرهنگ گمنامی از طریق داشتن نام‌های متعدد بیشتر از آنکه گزاره‌های نادرست تولید کند، گزاره های واقعی و حقیقی به وجود می‌آورد، زیرا فرهنگی خلاق و مبتنی بر همکاری بود نه فرهنگی رقابتی و تجاری. به طور خاص، درگیری‌هایی هم وجود داشت، اما وزن حسن نیت‌ها و احساسات خوب بیشتر بود ـ همان روح پیشگام واقعی.»

درباره نویسنده کتاب «بایگانی همیشگی»
ادوارد جوزف اسنودن به انگلیسی: Edward Joseph Snowden افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، همچنین پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی بوده است. او متولد سال 1983 میلادی است و در خانواده‌ای نظامی بزرگ شده است. ادوارد ابتدا وارد ارتش می‌شود و سپس از خدمت ارتش معاف می‌شود. او سپس به سازمان سیا می‌رود و پس از مدتی به دلیل توانایی و تخصص و مهارتش در زمینه اینترنت و کامپیوتر یکی از مشهورترین هکرهای تایخ شده است. اسنودن کسی بود که عملیات بزرگ «جاسوسی و مراقبت در سطح جهانی» و پریزم را افشا کرد. این افشاگری سبب شد که تحت تعقیب از طریق همه نهادهای اطلاعاتی آمریکا قرار بگیرد.
اکنون«ادوارد اسنودن» ساکن روسیه است.

درباره ترجمه فارسی کتاب «بایگانی همیشگی»
کتاب «بایگانی همیشگی» با عنوان فرعی «محرمانه‌های یک متخصص کامپیوتر و جاسوس سابق سازمان سیا» توسط «علی مجتهدزاده» به فارسی ترجمه شده است. بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه چاپ و نشر کتاب را به عهده داشته است. ترجمه دیگری از کتاب با عنوان «ثبت دائمی» توسط «میرجواد سیدحسینی» هم به فارسی موجود است. ترجمه «سیدحسینی» را انتشارت قطره راهی بازار کتاب ایران کرده است.
رتبه کتاب «بایگانی همیشگی» در گودریدز: 4.3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم