کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست شابک: 9786008812845 240 صفحه 210 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 عیبی ندارد حالت نیست مگان دیواین سیده سارا ضرغامی آرزو مومیوند علوم انسانی روانشناسی عمومی

1,533,000 ریال 2,190,000 ریال

ناشر: میلکان

چاپ هشتاد و یکم

کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» نوشته «مگان دیواین»
It's OK That You're Not OK
کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» نوشته «مگان دیواین» به موضوع مرگ عزیزان اختصاص دارد. کتاب به شما فرصتی برای فکرکردن می‌دهد. فرصتی که نسبت به کمبود و فقدان در غم از دست دادن تجدید نظر کنید. «مگان دیواین» بر اساس تجربه‌های خودش در سوگواری مطالبی را بیان می‌کند. خواننده کتاب در حین مطالعه متوجه می‌شود که «مگان دیواین» با نکات و روش‌هایی که ارائه می‌دهد ‌کوشیده راهی برای مدیریت استرس پس از فقدان عزیزان را بیان کند. «دیواین» عقیده دارد: «هر سوگی که بر دوش می‌کشید مهم است بپذیرید که چقدر بد است، چقدر سخت است. واقعاً هراسناک و وحشت‌انگیز است و دوام آوردن در آن غیرممکن.» افرادی که با از دست دادن عزیزانش غمگین هستند و دنبال راهی برای غلبه بر این فقدان بهتر است، کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» را مطالعه کنند. Rene Denfeld درباره کتاب گفته است:
Megan Devine shows us that rather than treat grief as an illness to recover from, we can approach it with warmth and understanding. This is an invaluable book
مگان به ما نشان می‌دهد که به جای درمان اندوه به عنوان بیماری برای بهبودی، می توانیم با گرما و درک به آن نزدیک شویم. این یک کتاب ارزشمند است.
مروری بر کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست»
در کتاب به مرگ ناگهانی یا حوادثی که در زندگی رخ می‌دهد، اشاره دارد. نویسنده، مرگ عزیزان را جانکاه و دردناک می‌داند. غافلگیری افراد در این موارد رویای آنها را خراب می‌کند و افراد از زندگی ناامید و دلسرد می‌شوند. مگان دیواین در کتابش به حالات روحی و مختل شدن زندگی امروزه کسانی می‌گوید که عزیزی را از دست می‌دهند. آنها از اطرافیان خود هزاران پیام دریافت کرده یا شنیده‌اند. اما کتاب می‌کوشد با همدردی این افراد بتواند برای التیام بخشی آنان قدم بردارد. اتفاقات زندگی گاهی ما را در سختی قرار می‌دهند و کارهای روزمره را با اختلال روبه‌رو می‌کنند. داستان‌ها و تحقیقات موجود در کتاب سبب می‌شوند خواننده بتواند به بهبود اوضاعش در شرایط فقدان کمک کند. همچنین راهنمایی عملی برای غلبه بر استرس و بهبود خواب به دست آورد.
در بخشی از کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» می‌خوانیم:
در این مدتی ‌که از مصیبت وارده به شما می‌گذرد، همه‌جور حرفی درباره‌ی سوگواری‌تان می‌شنوید: «او نمی‌خواهد این‌قدر ناراحت باشی»، «هر اتفاقی دلیلی دارد»، «حداقل این مدت او در زندگی‌ات بوده است»، «تو قوی و باهوش دانایی و ازپسِ این مصیبت برخواهی آمد»، «این تجربه تو را قوی‌تر می‌کند»، یا «همیشه می‌توانی دوباره تلاش کنی و یک شریک دیگر در زندگی‌ات داشته باشی، یک بچه‌ی دیگر بیاوری، و راهی بیابی که دردت را به چیزی زیبا و مفید و خوب تبدیل کنی.»
شعار و شادباش‌گویی دردی را دوا نمی‌کند. درواقع، این نوع حمایت فقط باعث می‌شود احساس کنید کسی در دنیا شما را درک نمی‌کند. این درد مانند بریدگیِ کوچک با کاغذ که نیست! بحرانِ شخصیتی که نیست! لازم نبود این اتفاق بیفتد که بفهمید چه چیزی مهم بوده، که هدف زندگی‌تان را پیدا کنید، یا حتی برای اینکه بفهمید کسی واقعاً و عمیقاً عاشقتان است.

درباره نویسنده کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست»
«مگان دیواین» روانشناس و گوینده آمریکایی است. مگان دیواین متأسفانه در زندگی خودش شاهد حادثه غرق شدن همسرش بوده است. او به عنوان یک روانشناس و کسی که خودش رنج سختی را متحمل شده بود به فکر غلبه بر سختی و ناراحتی بسیار در غم از دست دادن عزیران افتاد. مگان با نگاهی برخاسته از وجود افراد توانسته است مواردی کاربردی را در کتابش بگنجاند.

درباره ترجمه فارسی کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست»
عنوان اصلی کتاب It's OK That You're Not OK نام دارد که با دو عنوان متفاوت به فارسی ترجمه شده است.
کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» توسط «سیده سارا ضرغامی» و «آرزو مومیوند» به فارسی برگردانده شده است. چاپ و نشر کتاب به عهده انتشارات میلکان بوده است.
ترجمه دیگری از کتاب هم با عنوان «دلم می‌خواهد اندوهگین باشم» با ترجمه «آزاده مسعودنیا» منتشر شده است. ترجمه مسعودنیا توسط نشر گویا منتشر شده است.
رتبه کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» در گودریدز: 4.4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم