کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | تاریخچه | سایه دیکتاتور
سایه دیکتاتور شابک: 9786004054317 442 صفحه 720 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 770 سایه دیکتاتور هرالدو مونیز زینب کاظم خواه علوم انسانی علوم سیاسی تاریخچه

487,500 ریال 650,000 ریال

ناشر: ثالث

چاپ دوم

سایه دیکتاتور

بررسی یک دوران مهم، تغییر خط مشی مردم، مبارزه با دیکتاتور همگی با یک چهره نام آشنا و شناخته شده سیاسی امریکای لاتین، همگی روایت کتاب «سایه دیکتاتور» هستند.کتاب «سایه دیکتاتور» به بررسی و واکاوی تأثیر «ژنرال پینوشه» بر تاریخ معاصر می‌پردازد. بهتر است بدانید: روایت کتاب زندگی‌نامه نیست، واقعیتی از عملکرد و زندگی یک دیکتاتور است.
«ژنرال آگوستو پینوشه» یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌های سیاسی آمریکای لاتین است. او از نظامیانی بود که مدت 17سال رئیس جمهور شیلی ماند. به سبب اهداف او زندگی مردم دگرگون شد. مردم بسیاری تحت تأثیر ژنرال، مبارزه با دیکتاتوری در اولویت زندگی‌شان قرار گرفت. مردم شیلی او را مسئول از دست رفتن معصومیتشان می‌دانند. پینوشه علاوه بر اینکه بر یک نسل از شیلیایی‌ها اثر گذاشت تعداد بسیاری از مردم کل دنیا نیز تحت تأثیر او قرار گرفتند. پینوشه در دادگاه به نقض حقوق بشر در سطحی وسیعی در داخل و خارج شیلی محکوم شد و همچنین به جرم‌های کشتار دسته جمعی، شکنجه، آدم دزدی، ایجاد تنش غیرقانونی و سانسور رسانه‌ها نیز متهم شد. ژنرال، در اواخر عمرش، به جرم سوء استفاده از پست خود برای استفاده شخصی و خانوادگی نیز متهم شد. «هرالد مونیر» که معاون مدیر و مدیر منطقه برای کشور های لاتین، آمریکا و کارائیب بود در این اثر به تجربیات خود اکتفا نکرده و با مصاحبه با بازیگران محوری، اسناد محرمانه، پوشش‌های رسانه‌ای، از دوران پینوشه را باجزئیات بسیار بیان کرده است.
«زینب کاظم‌خواه» کتاب «سایه دیکتاتور» را برای خوانندگان،یه فارسی برگردانده است.

درباره نویسنده: هرالدو مونیز ( 1948 ) سیاستمدار و دیپلمات شیلی
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down