کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آلمان | خویشاوندی های اختیاری
خویشاوندی های اختیاری شابک: 9786002294081 344 صفحه 291 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 خویشاوندی اختیاری یوهان ولفگانگ فون گوته سعید پیرمرادی علوم انسانی ادبیات ادبیات آلمان

1,445,000 ریال 1,700,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ ششم

خویشاوندی‌های اختیاری
رمانی کلاسیک درباره عشق، ازدواج و هوس. یوهان ولفگانگ فون گوته در رمان «خویشاوندی‌های اختیاری» به ژرفکاوی در روابط زوجها و عواطف و احساسات میان زن و مرد و پیچیدگی‌های این عواطف و احساسات می‌پردازد و عشق و هوس و ازدواج و عرف و اخلاقیات و احساسات را در پرتو تخیلی قصه‌پرداز که با نگاهی فلسفی آمیخته است به تصویر می‌کشد و در آنها تأمل می‌کند. «خویشاوندی‌های اختیاری» رمانی است که با وجود بیش از دو قرن که از نگارش آن می‌گذرد، مانند هر اثر کلاسیک دیگر، در روزگار معاصر و برای مخاطب امروز نیز حرفهایی برای گفتن دارد. چنانکه در مقاله‌ای از کاتارینا مُمزن، که برای ترجمه فارسی این رمان نوشته شده و در آغاز کتاب آمده، اشاره شده است گوته خود معتقد بوده که این رمان باید بیش از یک بار خوانده شود تا کلیت آن درک شود. در این مقاله از قول گوته در این باره آمده است: «در این رمان آن‌قدر مطلب نهفته است که هیچ‌کس با خواندن یک‌باره‌ی آن، قادر به درک کلیتش نیست.»
در این مقاله همچنین از وجه تسمیه عنوان این رمان، که از اصطلاحی در علم شیمی و پیوندهای شیمیایی گرفته شده است، سخن رفته و درباره ربط این اصطلاح با آنچه گوته درباره پیوندهای اجتماعی و عاطفی در این رمان مطرح کرده توضیح داده شده است.
رمان «خویشاوندی‌های اختیاری» با ترجمه سعید پیرمرادی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: یوهان ولفگانگ فون گوته (1832 – 1749)، شاعر، ادیب، نمایشنامه‌نویس، داستان‌نویس، نقاش، محقق، انسان‌شناس، فیلسوف و سیاستمدار آلمانی.
رتبه گودریدز: 3/73 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم