سردسته ها شابک: 9789643625658 116 صفحه 124 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 سردسته ماریو بارگاس یوسا آرش سرکوهی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکای لاتین

833,000 ریال 980,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ هفتم

سردسته‌ها
ماریو بارگاس یوسا را با رمان‌هایش می‌شناسند. نخستین رمان او رمان شهر و سگ‌ها است. یوسا اما پیش از این رمان و در بیست و سه سالگی داستانهای کوتاهی نوشته بود که با خواندنشان می‌توانیم آشنایی دقیق‌تری با مراحل تکامل و گسترش جهانِ او پیدا ‌کنیم. سردسته‌ها مجموعه‌ای از این داستانهاست؛ مجموعه‌ای که ما را با یوسای جوان مواجه می‌کند. این کتاب شش داستان از ماریو بارگاس یوسا را در بر می‌گیرد که همگی پیش از اینکه یوسا اولین رمانش را بنویسد نوشته شده‌اند. در این مجموعه با جوانه‌های آنچه بعدها در رمانهای یوسا رشد و بسط و گسترش پیدا کرد روبه‌رو می‌شویم و با عناصری که در آثار بعدی یوسا نیز به نحوی حضور دارند. در این مجموعه می‌بینیم که یوسا از همان آغاز کار داستان‌نویسی به چگونه نوشتن و تکنیک‌های روایتگری حساس بوده است. مضامین آشنای آثار یوسا، مثل خشونت و قدرت و استبداد، در این داستانها نیز حضور دارند. خلاصه اینکه خواننده‌ای که رمانهای یوسا را خوانده باشد و بعد سراغ این مجموعه برود، عناصری آشنا را در داستانهای این کتاب خواهد یافت، اما اگر این مجموعه نخستین کتابی باشد که از یوسا می‌خوانید آن وقت قدم به جهان نویسنده‌ای گذاشته‌اید که قرار است از این کتاب تا رمانهایی که بعد از آن نوشت گام‌به‌گام این جهان را با تمام عناصرش پیش چشمتان وسعت بدهد.
مجموعه داستان سردسته‌ها با ترجمه و مقدمۀ آرش سرکوهی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: ماریو بارگاس یوسا (- 1936)، داستان‌نویس، جستارنویس، سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار اهل پرو و برنده نوبل ادبیات 2010.

ادامه keyboard_arrow_down