کتاب | علوم انسانی | ادبیات | طنز و گزین گویه | موش و گربه به روایت عبید
موش و گربه به روایت عبید شابک: 9786002299383 124 صفحه 200 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 گربه روایت عبید عبید زاکانی بزرگمهر حسین پور علوم انسانی ادبیات طنز و گزین گویه

102,000 ریال 120,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ سوم

موش و گربه به روایت عبید: دستکاری از بزرگمهر حسین‌پور
از منظومه قدیمی و طنزآمیز «موش و گربه» کمتر کسی است که دست کم اسمی نشنیده باشد. این منظومه، که در قالب قصیده سروده شده و منسوب به عبید زاکانی است، یک طنز اجتماعیِ انتقادی و تمثیلی است در باب گربه‌ای ظالم و ریاکار و بلایی که این گربه بر سر موشها می‌آورد؛ طنزِ «موش و گربه» هم شیرین و مفرح است و هم تلخ و هراسناک. کتاب «موش و گربه به روایت عبید: دستکاری از بزرگمهر حسین‌پور» روایتی همراه با کاریکاتور از این منظومه قدیمی طنزآمیز است. بزرگمهر حسین‌پور در این کتاب، با دستکاریِ متن «موش و گربه»، سرِ شوخی را با این منظومه مشهور باز کرده و روایتی از آن به دست داده است که حال و هوایی امروزی دارد. روایت حسین‌پور از «موش و گربه» پُر است از اصطلاحات و تعبیرات و اشیاء و عناصری که امروزه به کار می‌روند و برای مخاطب این روزگار آشنا هستند. این عناصر و اصطلاحات تازه با رویکردی طنزآمیز وارد شاکله قدیمی منظومه «موش و گربه» شده‌اند و بافت و زبان قدیمی آن را تغییر داده‌اند. این گونه است که در این روایت جدید و دستکاری‌شده سر‌و‌کله کلماتی مثل «پروتز» و «لپ‌تاپ» و «سی‌دی» و «ژامبون» و «چیزبرگر» و نظایر اینها پیدا می‌شود.
کتاب «موش و گربه به روایت عبید: دستکاری از بزرگمهر حسین‌پور»، همراه با کاریکاتورهای بزرگمهر حسین‌پور، در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: بزرگمهر حسین‌پور (- 1355)، کاریکاتوریست ایرانی و کارگردان انیمیشن.
رتبه گودریدز: 3/31 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده