کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات روسیه | یادداشتهای زیرزمینی
یادداشتهای زیرزمینی شابک: 9786001217760 566 صفحه 616 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1500 یادداشتهای زیرزمینی فیودور داستایفسکی حمیدرضا آتش برآب علوم انسانی ادبیات ادبیات روسیه

3,040,000 ریال 3,800,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ هفدهم

یادداشت‌های زیر زمینی
Записки из подполья
Notes from unerground
رمان «یادداشت‌های زیرزمینی» اثری اگزیستانسیالیسم است که پوچی روزگار کنونی را به خوبی درک کرده و به زیبایی بیان می‌کند. اثر با ژرف اندیشی بسیار از بحران و حال انسانی که در این زمانه زندگی می‌کند حرف می‌زند. انسانی که می‌خواهد، از ارزش‌ها و باورهایی در وجودش نهادینه شده فرار ‌کند و آن را نپذیرد. «یادداشت‌های زیرزمینی» با جنبه‌های روانشناختی رمانی پیچیده و عجیب از داستایفسکی محسوب می‌شود. رمان درباره مردی است که از همه چیز شکایت دارد و خود را جدا از دیگران می‌داند. این مرد که شناختش دشوار است خلوتی در زیرزمینش برای خود برگزیده است. او در مقابل رفتارها و بیینش‌های کذب دیگران ساکت نیست و اعتراضی منفعلانه دارد. اعتراضی که رنجش را تنها با نوشتن یادداشت در کنج انزوای زیرزمین بیان می‌کند. شخصیتی که خود را ابتدا مریض و ضعیف نشان می‌دهد و یکباره از قصد موجب آزار و اذیت دیگران می‌شود. در جایی خود را خفیف و ضعیف و جایی دیگر شرور و خبیث می‌بیند. او حتی نمی‌داند چه کسی است و چه هویتی دارد به همین سبب دچار تناقض گویی می‌شود. این موارد به همراه بسیاری دیگر در رمان خواننده را از قضاوت درباره شخصیت دور می‌کند تا جاییکه مخاطب تا انتهای داستان نمی‌تواند هویت مشخصی برای او تعیین کند. «حمیدرضا آتش برآب» رمان پیچیده و عجیب «یادداشت‌های زیر زمینی» را به فارسی برگردانده است.
درباره نویسنده: فیودور میخایلاویچ داستایِفسکی ( 1821 ـ 1881 ) نویسنده روسی، صاحب اثر «جنایت و مکافات»، «برادران کارامازوف»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down