کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | عمومی | خودآموز دیکتاتورها
خودآموز دیکتاتورها شابک: 9786004054690 476 صفحه 762 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 خودآموز دیکتاتورها رندال وود کارمینه دولوکا بیژن اشتری علوم انسانی علوم سیاسی عمومی

2,695,000 ریال 3,850,000 ریال

ناشر: ثالث

چاپ سیزدهم

خودآموز دیکتاتورها
The dictator’s handbook

اگر علاقمند هستید بدانید؛ دیکتاتورها چگونه به قدرت می‌رسند و چگونه آن را حفظ می‌کنند! کتاب «خودآموزدیکتاتورها» را بخوانید. کتاب به فلسفه سیاسی واقع‌بینانۀ «ماکیاوللی در کتاب شهریار» بسیار شبیه است.
احساسات‌گرایی و ترحم هیچ جایی در نظام دیکتاتورها ندارد، اندیشه‌ها و روش آنان بر مبنایی متفاوت شکل می‌گیرد. کتاب، مجموعه‌ای دستور العمل است که با مطالعه آن می‌توان به پیچ وخم نظام‌های دیکتاتوری پی برد و از آنها آگاه شد. در واقع، بازتابی از روابط قدرت در یکی دو دهۀ آغازین قرن 21 است که با زبانی ساده برای خوانندگان بیان شده است.

برای آشنایی با کتاب در قسمتی از آن می‌خوانیم؛
«یک مثال می‌زنیم؛ ولادیمیر پوتین پس از دو دورۀ متوالی ریاست جمهوری، مجبور به کناره‌گیری از این منصب شد زیرا قانون اساسی روسیه اجازه نمی‌داد کسی سه دورۀ متوالی رئیس‌جمهور باشد. بنابراین پوتین زمام ریاست جمهوری را به کارگزار مورد اعتمادش دمیتری مدودف سپرد. مدودف پس از پایان دورۀ اول ریاست‌جمهوری‌اش اعلام کرد که قصد نامزد شدن برای دورۀ دوم را ندارد و همزمان پوتین دوباره به عرصۀ انتخابات ریاست جمهوری برگشت تا برای بار سوم رئیس‌جمهور کشور شود. خبرنگار نشریۀ اکونومیست که در جلسۀ اعلام انصراف مدودف و اعلام بازگشت پوتین حضور داشت، دربارۀ آن نوشت: «فریاد تحسین و هلهلۀ بوروکرات‌هایی که تنها نگرانی‌شان نزدیک ماندن به مرکز توزیع رانت است، زمانی بلندتر شد که آقای پوتین و آقای مدودف به آن‌ها گفتند.»... «بیژن اشتری» کتاب «خودآموز دیکتاتورها» را برای خوانندگان، به فارسی ترجمه کرده است.
درباره نویسنده:رندال وود ـ کارمینه دولوکا
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down