کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | قصه های ناتمام
قصه های ناتمام شابک: 9789643343873 216 صفحه 188 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 ناتمام جی. آر. آر. تالکین رضا علیزاده علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

396,000 ریال 495,000 ریال

ناشر: روزنه

چاپ چهارم

قصه‌های ناتمام
قصه‌‌هایی بی‌سرانجام از جی.‌ آر. آر. تالکین، خالق سه‌گانه فانتزی‌حماسی مشهور و کلاسیک ارباب حلقه‌ها.
تالکین در طول حیاتش قصه‌هایی نوشت که نیمه‌کاره ماند و او فرصت کامل کردن‌شان را نیافت. این قصه‌ها چاپ‌نشده ماند تا اینکه پسرش – کریستوفر تالکین – بعدها آنها را گردآوری، تکمیل و منتشر کرد. کریستوفر تالکین بر اساس دست‌نوشته‌هایی پراکنده که از پدرش به جا مانده بود و با افزودن این دست‌نوشته‌ها به قصه‌های ناتمام تالکین پایان‌هایی احتمالی برای این قصه‌ها تدارک دید. دست‌نوشته‌های افزوده‌شده به این قصه‌ها در واقع طرحی از پایان آنها به دست می‌دهند. این دست‌نوشته‌ها اگرچه تمام ابهامات قصه‌ها را رفع نمی‌کنند اما این امکان را به خواننده می‌دهند که پایان قصه‌ها را حدس بزند. قصه‌های ناتمام: نومه‌نور و سرزمین میانه(دوران دوم) مجموعه‌ای از این قصه‌های به فرجام نرسیده تالکین است به همراه دست‌نوشته‌ها و توضیحات تکمیلی مربوط به آنها.
وقایع قصه‌های ناتمام مربوط به دوران دوم تاریخ سرزمین میانه – سرزمین خیالی ساخته و پرداخته تالکین – است. این مجموعه برای طرفداران آثار تالکین و آنها که سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و دیگر آثار او را خوانده‌اند می‌تواند مکملی باشد برای درک بهتر جهان افسانه‌ای او.
وصف جزیره نومه‌نور، آلدریوان و اردنیس، دودمان الروس: شاهان نومه‌نور، سرگذشت گالادریل و کله بورن و در باب آمروت شاه لورین از جمله داستان‌هایی است که در مجموعه قصه‌های ناتمام می‌خوانید.
قصه‌های ناتمام: نومه‌نور و سرزمین میانه(دوران دوم) با ترجمه رضا علیزاده در انتشارات روزنه منتشر شده است.
درباره نویسنده: جان رونالد روئل تالکین (جی. آر. آر. تالکین) (1973 – 1892)، نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی.

ادامه keyboard_arrow_down