کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | روزی روزگاری فوتبال
روزی روزگاری فوتبال شابک: 9789643627867 412 صفحه 409 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 روزی روزگاری فوتبال حمیدرضا صدر علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

2,720,000 ریال 3,200,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ یازدهم

روزی روزگاری فوتبال: فوتبال و جامعه‌شناسی
مطالعاتی میان‌رشته‌ای در باب فوتبال. حمیدرضا صدر در کتاب روزی روزگاری فوتبال: فوتبال و جامعه‌شناسی فوتبال را در زمینه‌ای تاریخی، اجتماعی و سیاسی قرار داده و از پیوند فوتبال کشورهای مختلف با دیگر مقوله‌هایی سخن گفته است که تاریخ و فرهنگ و هویت و جامعه و سیاست کشورها و ملتهای گوناگون را شکل داده‌اند. فوتبال ایران و فوتبال کشورهای مختلف دیگر و نیز فوتبال و زنان موضوعاتی است که در این کتاب از منظری تاریخی و سیاسی و جامعه‌شناختی به آنها پرداخته شده است. کتاب با مقدمه‌ای آغاز می‌شود که روایت نویسنده است از فوتبال و فوتبالدوستی و چگونگی آشنایی‌ خودش با فوتبال و خاطراتی که از آن دارد. صدر در بخشی از این مقدمه از فیلم گل نوشته است؛ فیلمی درباره جام جهانی 1966 انگلستان، که عامل نخستین آشنایی او با فوتبال جهان بوده است.
کتاب به جز این مقدمه از پانزده فصل تشکیل شده به نامهای: «روزی روزگاری امجدیه»، «ایران: تیغ و ابریشم»، «بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ایرلند و ولز): جزیره‌نشین‌ها علیه فیفا»، «اسپانیا: توفان ادامه دارد»، «ایتالیا: عاشق‌ها، افراطی‌ها و تیفوسی‌ها»، «آلمان: ژرمن‌ها بازمی‌گردند، همیشه بازمی‌گردند»، «فرانسه: آبی، سپید، قرمز»، «سوئد: آماتورهای حرفه‌ای یا حرفه‌ای‌های آماتور؟»، «ترکیه: ما اروپایی هستیم، شما کجایی هستید؟»، «اروپای شرقی: ستاره‌های سرخ»، «یوگسلاوی: از سکوها تا سنگرها»، «برزیل: دنیای سیاه، پودر سپید»، «آرژانتین: بر لبه‌ی شمشیر»، «کلمبیا: گلوله‌های سربی» و «زنان و فوتبال: یک بازی مردانه‌ی مردانه».
کتاب روزی روزگاری فوتبال: فوتبال و جامعه‌شناسی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: حمیدرضا صدر (- 1334)، کارشناس و پژوهشگر تاریخ فوتبال، روزنامه‌نگار، منتقد فیلم، مترجم و داستان‌نویس ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/69 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down