کتاب | علوم انسانی | شعر و نثر | شعر معاصر فارسی | گزینه اشعار احمد شاملو
گزینه اشعار احمد شاملو شابک: 9789646026834 300 صفحه 300 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 گزینه اشعار احمد شاملو احمد شاملو علوم انسانی شعر و نثر شعر معاصر فارسی

1,330,000 ریال 1,900,000 ریال

ناشر: مروارید

چاپ سی و پنجم

گزینه اشعار احمد شاملو
منتخبی از بعضی از بهترین اشعار احمد شاملو. «گزینه اشعار احمد شاملو» مجموعه‌ای است هم کارآمد برای علاقه‌مندان شعر شاملو که می‌خواهند تعدادی از بهترین اشعار او را دمِ دست داشته باشند و برای مرور و بازخوانی این شعرها مجبور به جستجو در تک‌تک دفترهای شعر این شاعر بزرگ معاصر نباشند و هم سودمند و مناسب برای کسانی که از شاملو و شعر او شناخت پیشینی ندارند و تازه می‌خواهند با اشعار او آشنا شوند. این کتاب زمینه‌ای به دست می‌دهد برای آشنایی با وجوه گوناگون شعر شاملو و دوره‌های مختلف شاعری یکی از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین شاعران معاصر.
در این کتاب همچنین سه گفت‌وگوی شاملو، با جرح و تعدیل‌هایی، آمده است. این گفت‌وگوها قبلاً، در سال‌های 1356 و 1358 در مجله «پیک جوانان» و روزنامه «بامداد» چاپ شده بوده‌اند.
با خواندن گفت‌وگوهای شاملو، در کنار شعرهایی که از او در این مجموعه آمده است، می‌توان شناخت دقیق‌تری از شعر شاملو و تلقی و تعریف او از شعر به دست آورد. شاملو شاعری بود که علاوه بر شعر، به زبان و فرهنگ عامه نیز به خوبی آگاه بود و در این زمینه تحقیق کرده بود. او در این گفت‌وگوها، ضمن تعریف شعر و بیان تفاوت شعر و نظم و توضیحاتی درباره اشعار خود، از کاربرد شعر در فرهنگ عامه نیز سخن گفته و شاعرانگی را در تعدادی از ترانه‌ها و اشعار عامیانه نشان داده است.
«گزینه اشعار احمد شاملو» در انتشارات مُروارید منتشر شده است.
درباره نویسنده: احمد شاملو (1379 – 1304)، شاعر، روزنامه‌نگار، منتقد، پژوهشگر، فرهنگ‌نویس، مترجم، نویسنده و شاعر کودکان، داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویس ایرانی.
رتبه گودریدز: 4/28 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down