کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | زناشویی | ازدواج بدون شکست
ازدواج بدون شکست شابک: 9786006304939 240 صفحه 313 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 3000 ازدواج بدون شکست ویلیام گلسر کارلین گلسر علی صاحبی علوم انسانی روانشناسی زناشویی

840,000 ریال 1,120,000 ریال

ناشر: سایه سخن

چاپ بیست و هشتم

کتاب «ازدواج بدون شکست» نوشته «ویلیام گلسر» و «کارلین گلسر»
کتاب «ازدواج بدون شکست» نوشته «ویلیام گلاسر» و «کارلین گلسر» برای انتخاب زندگی بهتر توصیه‌هایی دارد. همه افراد دوست دارند در زندگی پیشرفت کنند و موفقیت کسب کنند. هیچ کسی را نمی‌شناسیم که شکست را دوست داشته باشد. در مسأله مهم ازدواج این مورد بیشتر از دیگر موارد، برای انسان در زندگی خودنمایی می‌کند. اما چرا همه چیزهایی که دوست داریم لزوما اتفاق نمی‌افتند؟ چرا شکست می‌خوریم؟ آیا نیاز داریم قبل از ازدواج آموزش ببینیم؟ شاید وقت آن رسیده که برای موضوع مهم ازدواج دوره‌های آموزشی هم برگزار شود. چه بسا کمک و راهنمای خوبی برای انتخاب‌های زندگی باشد و افراد را از سردرگمی برهاند.
«ویلیام گلسر» در کتاب«ازدواج بدون شکست» به نکته بسیار مهم و دقیقی اشاره می‌کند. او بیان می‌کند: زندگی مشترک یک انتخاب است. گلسر می‌کوشد در کتابش به مخاطب بیان کند که ما زندگی زناشوئی را انتخاب کرده‌ایم و ازدواج ما ربطی به ژن‌ها ندارند. بنابراین نویسنده معتقد است: مشکلات ارتباطی زیر بنای معضلات روان شناختی هستند. او در کتاب توضیح می‌دهد، برای کنار آمدن با افراد مهم زندگی خود باید مشکلات روان خود را بشناسیم. سپس با آموزه‌ها و شیوه‌هایش به علت‌های مشکلات مختلف ازدواج‌ها می‌پردازد.
شاید بپرسید، چگونه دو نفر سالها را باهم سپری کنند و پس از مدتی دلزده نشوند؟ دکتر ویلیام گلسر به همراه کارلین گلاسر موارد یادشده را در کتاب «ازدواج بدون شکست» بر اساس نظریه تئوری انتخاب برای مخاطب بازگو می‌کنند.
بهتر است بدانید: دکتر ویلیام گلسر در سال 2005 از سوی انجمن مشاوره آمریکا موفق به دریافت مقام استاد ممتاز شده است. لقب استاد ممتاز در جامعه آمریکا بزرگترین لقب ممکن برای یک شخص محسوب می‌شود.

مروری بر کتاب «ازدواج بدون شکست»
کتاب «ازدواج بدون شکست» بر پایه تئوری انتخاب نوشته شده است. در کتاب شیوه‌های اثرگذاری در زندگی مسالمت آمیز و روابط زناشویی مورد نظر و بررسی قرار می‌گیرند. تأکید دکتر گلاسر به مواردی دارای اهمیت فراوان است. او کنترل کردن و تغییر افراد مطابق سلیقه ما را صحیح نمی‌داند. بلکه توصیه‌ها و آموزش‌هایی دارد که دست از کنترل و تغییر برداریم. کتاب «ازدواج بدون شکست» در بخشی به عادت‌های مخرب زناشویی هم می‌پردازد. زندگی مشترک احتیاج به تعهداتی دارد که باید از سوی دو طرف به اجرا درآید. شیوه برخورد زن و مرد با مسائل و مشکلات از دیگر موانعی است که احتیاج به شناخت و آموزش دارد و در کتاب بیان می‌شود. صرفا جذابیت جنسی در زندگی مشترک کافی نیست و برای مدت محدودی کارکرد دارد. این موارد علاوه بر ازدواج خوب و شاد برای تأمین احساسات در کتاب بررسی می‌شوند. همچنین گلاسر برای تحکیم عشق بین زن و مرد بر پایه تئوری انتخاب توضیحاتی خواندنی ارائه می‌کند. تئوری انتخاب شیوه‌ای است که گلسر در مطالعاتش به آن پرداخته و بر اساس آن معضلات روزمره را تحلیل می‌کند. تئوری انتخاب به افراد می‌آموزد که تنها خودشان را می‌توانند کنترل کنند نه کس دیگری را. بدین ترتیب گلاسر در کتابش شیوه مهرورزی و پذیرفتن و گفتگوی زناشویی را جایگزین رفتارهای اشتباه می‌کند. کتاب، رفتارهای پیوند دهنده را «گوش کردن»، «حمایت کردن»، «تشویق نمودن»، «احترام گذاردن»، «اعتماد کردن»، «پذیرفتن فرد همان‌گونه که هست» و «گفت‌و‌گوی همیشگی بر سر اختلافات» معرفی می‌کند. در حقیقت کتاب با توصیه‌هایش قصد دارد به مخاطبش بیان کند؛ موفقیت در زندگی مشترک و ازدواج بدون شکست با زبان تئوری انتخاب امکان‌پذیر است.

درباره نویسنده کتاب «ازدواج بدون شکست»
ویلیام گلاسر روانپزشک و نویسنده آمریکایی است. او در سال 1925 در اوهایو به دنیا آمد. گلسر ابتدا در رشته شیمی تحصیل می‌کرد اما پس از مدتی به دلیل علاقه‌اش به روانپزشکی رشته شیمی را رها کرد و به تحصیل در دانشکده روانپزشکی مشغول شد. او تحصیلاتش را در دانشکده پزشکی «کیس وسترون ریزرو» در کلیوند گذراند. پیشرفت خوب گلسر در زمینه روانپزشکی پیشرفت خوب و چشمگیری داشته است. گلسر با روان‌پزشکانی که به سرعت دارو تجویز می‌کنند مخالف بود. به همین سبب شیوه‌های نوینی چون مسئولیت پذیری و تئوری انتخاب را مطرح کرد. در واقع او نظریات «دبلیو ادوارد دمینگ» مشاور آمریکایی را در زمینه واقعیت درمانی و تئوری انتخاب گسترش داده است.
ویلیام گلاسر که عقاید ضد فرویدی داشت توانست در مدت عمرش بیست کتاب تألیف کند. این نویسنده موسسه‌ای را با نام واقعیت درمانی در لس آنجلس بنا نهاد و در آن موسسه تا سال 1986 مشغول آموزش تئوری انتخاب و واقعیت درمانی شد. از کتاب‌های دیگر او می‌توان «تئوری انتخاب»، «هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر»، «مدیریت زندگی» «معلم مدرسه کیفی» را نام برد.
دکتر ویلیام گلسر در سال 2013 در سن 88 سالگی درگذشت.

درباره ترجمه فارسی کتاب «ازدواج بدون شکست»
عنوان اصلی کتاب Reaching together, Staying together" نام دارد.
کتاب «ازدواج بدون شکست» با عنوان فرعی «حل معمای ازدواج با تئوری انتخاب» توسط «علی صاحبی» به فارسی برگردانده شده است. انتشارات سایه سخن چاپ و نشر کتاب «ازدواج بدو شکست» را به عهده داشته است.
قابل ذکر است: دکتر علی صاحبی مترجم کتاب «ازدواج بدون شکست» تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود رادر دانشگاه تهران گذراند. در سال 75 دکترای خود را در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه ولز سیدنی دریافت کرد. دکتر علی صاحبی در سال 2006 عضو موسسه واقعیت درمانی گلسرشد. اکنون به عنوان مربی ارشد و عضو هیئت علمی موسسه فعالیت دارد.

رتبه کتاب «ازدواج بدون شکست» در گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down