کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | بیندیشید و ثروتمند شوید
بیندیشید و ثروتمند شوید شابک: 9789646127128 248 صفحه 301 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2500 بیندیشید ثروتمند شوید ناپلئون هیل مهدی قرچه داغی علوم انسانی روانشناسی موفقیت

937,500 ریال 1,250,000 ریال

ناشر: شباهنگ

چاپ بیست و هفتم

کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»، اثر ناپلئون هیل
کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»، با عنوان اصلی Think and Grow Rich، از کتاب‌های قدیمی و پیشگام و بسیار معروف در زمینۀ خودیاری و موفقیت است. متن اصلی این کتاب نخستین بار در سال 1937، یعنی در دوران رکود اقتصادی امریکا که در تاریخ به «رکود بزرگ» معروف است، منتشر شده است. ناپلئون هیل در کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» درست در اوج رکود اقتصادی بزرگی که در امریکا آغاز شده بود و جهان را درمی‌نوردید، از رموز به‌دست‌آوردن پول کلان سخن گفته است. گویا جرقۀ نوشتن این کتاب را اندرو کارنگی، سرمایه‌دار و نیکوکار اسکاتلندی‌تبار امریکایی و بنیان‌گذار شرکت فولاد کارنگی، در ذهن ناپلئون هیل زده است. به روایتی کارنگی راز ثروت کلان خود را با هیل در میان می‌گذارد و هیل را ترغیب می‌کند که با تحقیق در زندگی افراد موفق و ثروتمند درستی فرمول او برای رسیدن به ثروت و موفقیت را بیازماید. هیل دست‌به‌کار می‌شود و به مدت بیش از بیست سال در این باره تحقیق می‌کند. بر اثر این تحقیق درستی آنچه کارنگی به عنوان راز ثروت با هیل در میان گذاشته است اثبات می‌شود و آن‌گاه هیل با نقل ماجرای ثروتمند شدن افراد موفق در کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» راز دست‌یابی به ثروت را بر همگان آشکار می‌کند. آنچه هیل در این کتاب به عنوان رازهای ثروتمند شدن از آن می‌گوید نه فقط برای کسب ثروت، که برای توفیق در رسیدن به اهداف دیگر نیز می‌تواند کارآمد باشد. هیل معتقد است که برای به‌دست‌آوردن آنچه دلخواهمان است باید به خود تلقین کنیم که می‌توانیم آن را به دست آوریم.

مروری بر کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»
کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» ماحصل مصاحبه با بیش از پانصد تن از افراد ثروتمند و موفق و تحقیق در زندگی آن‌هاست. ناپلئون هیل در این کتاب، با توانایی استعدادی که در روزنامه‌نگاری و گزارش‌نویسی و نقل و روایت‌گری دارد، به روایت ماجرای چگونگی موفقیت این افراد پرداخته تا از این طریق به آن‌ها که در آرزوی دستیابی به ثروت و موفقیت‌اند بیاموزد که برای رسیدن به اهداف خود چه کاری انجام دهند و این کار را چگونه انجام دهند. ناپلئون هیل در پانزده فصل از رموز موفقیت سخن می‌گوید و نشان می‌دهد که فرمول کارنگی در مورد افراد موفق و ثروتمندی که او در این کتاب از تجربیات‌شان نوشته جواب داده است. هر فصل این کتاب گویی قرار است خواننده را یک گام به‌سوی موفقیت و ثروت پیش رانَد.
فصول پانزده‌گانۀ کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» عبارتند از: «اندیشه ثروت است»، «اشتیاق نقطه شروع همه موفقیت‌ها»، «ایمان»، «تلقین به خود راه نفوذ بر ذهن نیمه‌هوشیار»، «دانش تخصصی»، «تخیل: کارگاه ذهن»، «برنامه‌ریزی سازمان‌یافته»، «تصمیم‌گیری، غلبه بر تردید و دودلی»، «ابرام»، «قدرت همکاری»، «کیمیاگری – احساس جنسی»، «ذهن نیمه‌هوشیار»، «مغز، ایستگاه گیرنده و فرستنده اندیشه»، «حس ششم، قلعۀ درایت» و «شش شبح ترس».
هنری فورد، ویلبر رایت، تئودور روزولت، توماس ادیسون، وودرو ویلسون و جان دی. راکفلر از جمله افراد ثروتمند و موفق سرشناسی هستند که ناپلئون هیل در کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» داستان ثروتمند شدن آن‌ها را روایت کرده و از خلال این داستان‌ها راز ثروت را، رازی را که کارنگی با او در میان گذاشته بوده، فاش کرده است. این راز را با کنار هم چیدن داستان‌های هیل می‌توان دریافت.

درباره ناپلئون هیل، نویسنده کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»
ناپلئون هیل (Napoleon Hill)، متولد 1883 و درگذشته به سال 1970، نویسندة کتاب‌های انگیزشی و خودیاری، روزنامه‌نگار و سخنران امریکایی بود. هیل در خانواده‌ای فقیر متولد شد و کودکی دشواری داشت. مادرش را در نُه سالگی از دست داد و پدرش نیز به تربیت او توجهی نداشت. ناپلئون به پسری شرور و خشن بدل شد، اما استعدادش در نویسندگی و داستان‌پردازی سرنوشت او را دگرگون کرد. به یُمنِ همین استعداد، کار خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سیزده سالگی شروع کرد. در همین دوران روزنامه‌نگاری بود که با مصاحبه با افراد ثروتمند و موفق، مواد خام کتاب‌هایش درباره رموز موفقیت و کسب ثروت را فراهم کرد و به یکی از نویسندگان پیشگام و مطرح و پرفروش کتاب‌های انگیزشی و خودیاری بدل شد. «بیندیشید و ثروتمند شوید» از معروف‌ترین کتاب‌های او در این زمینه است.
از دیگر کتاب‌های ناپلئون هیل که به فارسی ترجمه شده می‌توان به «با آرامش ذهن به ثروت برسید»، «جاده موفقیت»، «قانون موفقیت»، «نردبان جادویی برای رسیدن به موفقیت»، «دینامیت موفقیت» و «غلبه بر شیطان» اشاره کرد.

درباره ترجمۀ فارسی کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»
از کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» چندین ترجمه به فارسی وجود دارد. انتشارات شباهنگ این کتاب را با ترجمۀ مهدی قراچه‌داغی به فارسی ترجمه کرده است. مهدی قراچه‌داغی، متولد 1326 در کاشان، از مترجمان مطرح و قدیمی حوزه روانشناسی و خودیاری و کتابهای تربیتی حوزه کودک و نوجوان است. «از حال بد به حال خوب»، «مردان مریخی، زنان ونوسی»، «روانشناسی تصویر ذهنی»، «عشق هرگز کافی نیست»، «سه‌شنبه‌ها با موری»، «امان از دست بچه‌ها»، «بچه‌ها بهشتی هستند» و «تربیت نوجوانان با عشق و منطق: آماده‌سازی نوجوانان برای پذیرش مسئولیت» از دیگر ترجمه‌های اوست.
بعضی دیگر از ترجمه‌های فارسی کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» عبارتند از: ترجمۀ کامبیز هادی‌پور (منتشرشده در نشر سماء)، ترجمۀ ابوذر کرمی (منتشرشده در نشر جامی)، ترجمۀ تکتم سعیدنیا (منتشرشده در انتشارات معیار علم) و ترجمۀ مهین خالصی (منتشرشده در انتشارات نسل نواندیش).

رتبۀ کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» در گودریدز: 17/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده