کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان کوتاه خارجی | سلاخ خانه ی شماره ی پنج
سلاخ خانه ی شماره ی پنج 264 صفحه 306 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 سلاخ خانه شماره کورت ونه گات جونیر ع.ا. بهرامی علوم انسانی ادبیات داستان کوتاه خارجی

1,050,000 ریال 1,400,000 ریال

ناشر: روشنگران و مطالعات زنان

چاپ هفدهم

سلاخ‌خانه‌ی شماره‌ی پنج
از مشهورترین رمان‌های ضد جنگ. کورت ونه‌گات جونیر در رمان «سلاخ‌خانه‌ی شماره‌ی پنج» با طنزی سیاه از یکی از فجایع و کشتارهای بزرگ جنگ جهانی دوم نوشته است. داستان اصلیِ رمان درباره بمباران هولناک شهر درسدن آلمان از جانب متفقین در دوران جنگ جهانی دوم است. ونه‌گات که خود در زمان این بمباران در شهر درسدن اسیر آلمانی‌ها بوده در این رمان با خلق شخصیتی به نام بیل پیل‌گریم و گذاشتن او در وسط دوزخ درسدن به آن واقعه هولناک که نتیجه آن بی‌شمار کشته و ویرانی‌ای بزرگ بود باز می‌گردد. شخصیت رمان ونه‌گات نیز همچون خود او در درسدن اسیر می‌شود و بمباران این شهر را می‌بیند. بیلی شخصیتی است چندپاره‌شده در بُعد زمان؛ او، چنانکه راوی در وصف او می‌گوید، «مسافر بی‌اراده زمان است و بر گشت و گذارهای خود تسلط ندارد». شکل روایت رمان نیز متأثر از همین چندپارگی است. بیلی هم در جنگ جهانی دوم است و هم به دست ساکنان سیاره‌ای به نام ترالفامادور دزدیده شده و در باغ‌ وحشی در آن سیاره به نمایش گذاشته شده است. ونه‌گات در «سلاخ‌خانه‌ی شماره‌ی پنج» با طنزی انتقادی و بی‌رحمانه از جنایات بشری و موقعیت هولناک انسان در جهانی پر از کشتار و شقاوت سخن می‌گوید. این رمان همچنین یکی از نمونه‌های شاخص رمان پست‌مدرنیستی است.
ترجمه ع. ا. بهرامی (علی‌اصغر بهرامی) از رمان «سلاخ‌خانه‌ی شماره‌ی پنج» با مقدمه‌ای از صفدر تقی‌زاده در انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شده است.
درباره نویسنده: کورت ونه‌گات جونیر (2007 – 1922)، داستان‌نویس، ناداستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس امریکایی.
رتبه گودریدز: 4/08 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down