کتاب | علوم انسانی | فلسفه | تاریخ | تاریخ خرد ایونی
تاریخ خرد ایونی شابک: 9786001218309 676 صفحه 1015 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 تاریخ ایونی شروین وکیلی علوم انسانی فلسفه تاریخ

360,000 ریال 450,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ یکم

تاریخ خرد ایونی
بیشتر مردم بر این باور استوارند که یونان خاستگاه فلسفه است. اما آیا به راستی اینگونه است؟ برای پاسخ به این پرسش بهتر است «تاریخ خرد ایونی» را مطالعه کنید. خواندن اثر اطلاعات قابل توجهی در زمینه خاستگاه ابتدایی فلسفه در ایران ارائه می‌کند. کتاب با تیزبینی و دقت تأکید می‌کند، اندیشه فلسفی از ایران نخستین به استان ایونیه هخامنشی رسیده و سپس از آنجا به دیگر سرزمین‌های یونانی انتقال یافته است. اثر مسیرهای تاریخی و تأثیر پذیری اندیشمندان را با دقت مورد بررسی قرار می‌دهد. در مبحث دیگری نیز بیان می‌دارد: چگونه اندیشمندان یونانی در حوزه اجتماعی توانستند از خرد ایرانی استفاده کنند. همچنین بزرگانی مانند سقراط و پوتاگوراس چطور و چگونه به مخالفت با این وام‌گیری برخاستند؟ «شروین وکیلی» نویسنده کتاب «تاریخ خرد ایونی» معتقد است: اصولا کلمۀ یونان در پارسی و عربی و زبان‌های شرقی دیگر شکلی تحریف شده از نام همین استان هخامنشی است که در پارسی باستان‌ «ایونیَه» خوانده ‌شده است.
نویسنده در قسمتی از مقدمه بیان می‌دارد:
«تلاش من در پژوهش کنونی آن بوده که خاستگاه‌های اندیشه فلسفی نزد کهن‌ترین نویسندگان یونانی زبان را بر مبنای آثار خودشان ( ونه تفسیرهای متأخرتر و تحریف‌های جدیدتر) بازسازی کنم. از این رو، اصل نوشتارهای اندیشمندان پیشاسقراطی منبع اصلی کارم بوده و برای آشنایی مخاطبان ایرانی با موضوع، بدنه آنچه از ایشان به جا مانده را با آوردن متن مرجع به پارسی برگردانده‌ام...»

درباره نویسنده: شروین وکیلی، جامعه‌شناس، استاد دانشگاه و نویسنده ایرانی، صاحب اثر «اسطوره معجزه یونانی» «جنگجو وسوشیانس»
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down