هویت شابک: 9789643348939 192 صفحه 200 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 هویت فرانسیس فوکویاما رحمن قهرمانپور علوم انسانی علوم سیاسی نظریه

1,360,000 ریال 1,700,000 ریال

ناشر: روزنه

چاپ چهارم

هُویَت
اندیشه هویت چگونه شکل گرفت، چه تحولاتی را در طول تاریخ طی کرد و امروزه هویت چه پیوندی با سیاست یافته و دولت‌هایی که با شعارهایی مثل وعده احیا و تقویت هویت ملی بر سر کار می‌آیند چه خطری می‌توانند برای دموکراسی و نظم جهانی و نهادهای مدرن داشته باشند؟
فرانسیس فوکویاما در کتاب هُویَت: سیاست هویت کنونی و مبارزه برای به رسمیت شناخته شدن به چنین مسائلی پرداخته تا به نهادهای مدرن بابت نادیده گرفتن نقش پررنگی که گفتمان‌ پوپولیستی مبتنی بر ناسیونالیسم و هویت ملی در سیاست امروز جهان ایفا می‌کند هشداری بدهد و خطر غلبه این گفتمان را گوشزد کند، چرا که به باور او ظهور و قدرت گرفتن این گفتمان که دولت دونالد ترامپ در آمریکا نمودی از آن است، می‌تواند دموکراسی و نظم جهانی را به خطر بیندازند.
به اعتقاد او این خطر از میان نخواهد رفت مگر اینکه درکی عام از کرامت انسان به وجود بیاید.
فوکویاما در این کتاب به بررسی شکل‌گیری اندیشه‌ هویت در طول تاریخ می‌پردازد و این اندیشه را در آرای فلاسفه‌ای نظیر افلاطون، جان لاک، ژان ژاک روسو و نیز در فمینیسم و سیاست جنسیتی جدید بررسی می‌کند. او میل به بازشناسی هویت فردی را ایده‌ای بنیادی و پیوند دهنده رخدادهای حال حاضر سیاست جهانی می‌داند.
به گفته فوکویاما انگیزه او از نوشتن این کتاب پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 بوده است.
کتاب هُویَت با ترجمه رحمن قهرمانپور در انتشارات روزنه منتشر شده است.
درباره نویسنده: فرانسیس فوکویاما (- 1952)، نویسنده، فیلسوف و متخصص اقتصاد سیاسی اهل آمریکا.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم