کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات فرانسه | در جستجوی مولانا
در جستجوی مولانا شابک: 9789644484179 360 صفحه 482 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 جستجوی مولانا نهال تجدد مهستی بحرینی علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

2,200,000 ریال 2,750,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ پنجم

در جستجوی مولانا
صحافی اهل نیشابور و مرید مولانا در آغاز جوانی و در زمان حمله مغول کار و زندگی و شهرش را رها می‌کند و در گریز از هجوم مغولان به جانب قونیه، جایی که مولانا نیز از شرّ مغولان به آن پناه برده است، می‌رود. سفر او که از جوانی آغاز می‌شود و در پیری به انجام می‌رسد تمثیلی از سیر و سلوکی عارفانه است. صحاف طی این سفر از خامی به پختگی می‌رسد و دست آخر با رسیدن به قونیه و مولانا می‌سوزد و فنا می‌شود. نهال تجدد در کتاب «در جستجوی مولانا» در قالب این طرح داستانی و از خلال سفر این صحاف خیالی‌ حکایت‌هایی از مثنوی را در سه فصل با عنوانهای «خام بدم»، «پخته شدم»، «سوختم» به زبان نثر نقل کرده است. «در جستجوی مولانا» می‌تواند آغازگاهی باشد برای شناخت مولانا و مثنوی و گزیده‌ای از حکایتهای تمثیلی این کتاب مهم ادبیات کلاسیک ایران. کتاب با مقدمه‌ای از ژان کلود کاریر و تصویرهایی از فدریکا ماتا همراه است.
در بخشی از مقدمه کاریر دربارة حکایتهایی که از مثنوی در این کتاب به زبان نثر بازنویسی شده و رویکرد نویسنده در گردآوری و بازنویسی این حکایتها آمده است: «نهال تجدد این سی‌و‌پنج حکایت مثنوی را صرفا نه برای نقل قصه‌هایی کوتاه و یا پندآموز، بلکه برای کیفیت تمثیلی واقعی آن‌ها برگزیده است چون این حکایات ما را از راه کلمات و رویدادهای شگفت‌انگیز به جایی دیگر می‌برد.»
«در جستجوی مولانا» با ترجمه مهستی بحرینی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: نهال تجدد (- 1338)، نویسنده و پژوهشگر ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/37 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده