کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | در باب حکمت زندگی
در باب حکمت زندگی شابک: 9789644484070 280 صفحه 322 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 4400 حکمت زندگی آرتور شوپنهاور محمد مبشری علوم انسانی فلسفه غرب

1,912,500 ریال 2,250,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ بیست و یکم

کتاب «در باب حکمت زندگی» نوشته «آرتور شوپنهاور»
کتاب «در باب حکمت زندگی» نوشته «آرتور شوپنهاور» کتابی فلسفی و دلنشین است. درک مفاهیم ساده و عینی خواندن کتاب را برای خواننده لذت‌بخش کرده است. علاقه‌مندانی که خواندن کتب فلسفی را سخت می‌دانید؛ کتاب «درباب حکمت زندگی» با نثری روان و قابل درک انتخاب مناسبی برای مطالعه است.
شوپنهاور در کتابش به مسائل و موضوعات گوناگونی پرداخته است. مواردی مانند زن، اخلاقیات، مذهب و ارتباط انسان با خودش و دیگری از جمله مسائل مورد بررسی در کتاب «در باب حکمت زندگی» هستند. اثر با لحنی شوخ طبعانه، عینی و ملموس نوشته شده است. همین موارد خواندن «در باب حکمت زندگی» را برای خواننده مسرت ‌بخش می‌کند. آرتور شوپنهاور فیلسوف مشهور آلمانی قرن نوزدهم، همچنین در کتابش روش‌هایی را برای دستیابی به بالاترین مرتبه لذت بررسی می‌کند. او در جمله‌ای قابل تأمل در کتاب می‌گوید: «انسانهای وحشی یکدیگر را می‌خورند و انسان‌های متمدن، یکدیگر را فریب می‌دهند.»
سایت آمازون ( Amazon ) نوشته است: «اثر بسیار خواندنی شوپنهاور»
Schopenhauer's highly readable work«

مروری بر کتاب «در باب حکمت زندگی»
کتاب فلسفی «در باب حکمت زندگی» 6 فصل دارد. در فصل اول شوپنهاور از زبان ارسطو فیلسوف بزرگ یونانی سه موهبت انسان در زندگی را بازگو می‌کند. در این فصل که «تقسیم بندی موضوع» نام دارد، شوپنهاور به سعادت انسان و استقلال فردی می‌پردازد. او تفکر انسان را در هر موقعیت، موردی اساسی می‌داند. در حقیقت انسان را تعیین کننده وضعیت درونی خودش دانسته است. وضعیتی که به شرایط بد بیرون ربط ندارد. در بخش‌های بعدی کتاب از موارد و ویژگی هایی صحبت می‌شود که سبب فانی شدن سرنوشت انسان هستند. فصل دوم کتاب«در باب حکمت زندگی» به خودشناسی و درک از هستی اختصاص دارد. در سومین بخش اما، شوپنهاور سخنان اپیکور فیلسوف یونانی را درباره نیازهای انسان نقل کرده است. فصل چهارم نیز، درباره جایگاه و ارزش انسان از نظرگاه دیگران بحث می‌کند. در بخش بعدی شوپنهاور قواعد خردمندانه را در 4 دسته «نظرات و اندرزهای عمومی»، «نظرات و اندرزها در خصوص رابطه ما با خویشتن»، «رابطه ما با دیگران» و «رابطه ما با زندگی و سرنوشت» شرح می‌دهد. آخرین قسمت کتاب به تفاوت‌های بشر در سنین مختلف می‌پردازد. گذران عمر و نگرش ما انسان‌ها به زندگی، در طول مدت کودکی، جوانی و میانسالی از جمله موارد قابل تأمل بخش نهای کتاب محسوب می‌شوند. شوپنهاور عقیده دارد: «خوشبختی به آسانی دست یافتنی نیست. یافتن آن در درون خود دشوار است و در جای دیگر ناممکن.»

درباره نویسنده کتاب «در باب حکمت زندگی»
آرتور شوپنهاور فیلسوف بزرگ آلمانی بود. او در سال 1788 در لهستان از مادری نویسنده و پدری تاجر متولد شد. پدر آرتور با وجودی که تاجر بود اما علاقه فراوانی به کسب علم داشت. هنگامیکه شوپنهاور 17 ساله بود، پدرش خودکش کرد. او در زندگی و رابطه با مادرش مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشت. در دانشگاه ابتدا به تحصیل طب پرداخت، پس از آن علوم طبیعی را انتخاب کرد و در نهایت فلسفه آموخت. در سال 1813 آرتور با نوشتن رساله‌ای درباره فلسفه مدرک دکتری از دانشگاه «ینا» دریافت کرد. شوپنهاور تحت تأثیر فیلسوفانی چون «گوته»، «کانت» و «ارسطو» بود. او در سن سی سالگی توانست کتاب «جهان اراده و نمایش» را به چاپ برساند. اما کتاب با اقبال خوبی روبه‌رو نشد. پس از شیوع وبا در سال 1831 او برلین را به مقصد فرانکفورت ترک کرد. در همان سالها بود که کتاب «درباره اراده در طبیعت» را منتشر کرد. اما اینبار هم استقبال چندانی از کتابش صورت نگرفت. در سن پنجاه سالگی شوپنهاور کتاب «درباره آزادی اراده آدمی» را منتشر کرد که بر خلاف کتاب‌های قبلی توانست جایزه «کانون شاهنشاهی دانش‌های نروژ را دریافت کند. پس از آن هم کتاب «دو مساله بنیادین فلسفه اخلاق» او موفق به دریافت جایزه کپنهاگ شد. دیگر کمتر کسی بود که نام او را نشنیده باشد و او را نشناسد. شوپنهاور در فلسفه به شهرت رسیده بود و بسیار درباره‌اش سخن می‌گفتند.
از دیگر آثار شوپنهاور می‌توان به «دنیا این جوری است»، «هنر همیشه بر حق بودن: 38 راه برای پیروزی در هنگامی که شکست خورده‌اید» و «در باب طبیعت انسان» اشاره کرد.
آرتور شوپنهاور، فیلسوف بزرگ آلمانی در سال 1860 و در سن 72 سالگی چشم از جهان فروبست.

درباره ترجمه فارسی کتاب «در باب حکمت زندگی»
از کتاب «در باب حکمت زندگی» با عنوان اصلی Aphorisms on the Wisdom of Life یک ترجمه فارسی موجود است. کتاب توسط «محمد مبشری» برای علاقه‌مندان به فارسی برگردانده شده است. چاپ و نشر کتاب «در باب حکمت زندگی» را انتشارات نیلوفر به عهده داشته است.

رتبه کتاب «در باب حکمت زندگی» در گودریدز: 4/2 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم