کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ ایران | ایران: برآمدن رضا خان، برافتادن قاجار و نقش انگلیسها
ایران: برآمدن رضا خان، برافتادن قاجار و نقش انگلیسها شابک: 9789644480850 512 صفحه 1033 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 550 ایران: برآمدن خان، برافتادن قاجار انگلیسها سیروس غنی حسن کامشاد علوم انسانی تاریخ تاریخ ایران

2,760,000 ریال 3,450,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ دهم

ایران: برآمدن رضاخان، برافتادن قاجار و نقش انگلیسیها
رضاخان در ایران چگونه قدرت گرفت و سلطنت را از دست قاجارها بیرون آورد؟ چه عوامل و زمینه‌هایی در سقوط سلسله قاجار و تأسیس سلسله پهلوی در ایران نقش داشته است؟ انگلیسیها در این ماجرا چقدر و چگونه نقش‌آفرینی کردند؟ اینها موضوعاتی است که سیروس غنی در کتاب ایران: برآمدن رضاخان، برافتادن قاجار و نقش انگلیسیها
با اتکا و استناد به منابع و مآخذ و اسنادی جدید، که پیشتر در مطالعه و تحقیق در این زمینه مورد استناد نبودند، به آنها پرداخته است. تلاش سیروس غنی در این کتاب آن است که با استناد به مأخذهای اصلی در زمینه موضوع مورد بحث، روایتی تا جای ممکن درست و دقیق و عاری از خیالپردازی و شایعه و افسانه از رضاخان و چگونگی به قدرت رسیدنش و جایگاه او در تاریخ معاصر ایران به دست دهد و تصویری به قول خودش «متعادل» از او ترسیم کند.
کتاب شامل پیشگفتار و پانزده بخش و یک مؤخره است. عنوانهای بخشهای پانزده‌گانه این کتاب عبارتند از: «ایران در دوران سلطنت قاجار»، «قرارداد 1919»، «قرارداد: در سراشیب زوال»، «کناره‌گیری وثوق‌الدوله»، «نخست‌وزیری مشیرالدوله (حسن پیرنیا)»، «نخست‌وزیری سپهدار»، «مقدمه کودتا»، «رضاخان و کودتای سوم اسفند (حوت) 1299»، «صد روز حکومت سیدضیاء»، «دولتِ اول قوام»، «نخست‌وزیریِ نوبتی»، «نخست‌وزیری رضاخان و جنبش جمهوری»، «وحدت ایران»، «انقراض سلسله قاجار» و «آغاز عصر پهلوی».
کتاب ایران: برآمدن رضاخان، برافتادن قاجار و نقش انگلیسیها با ترجمه حسن کامشاد و یادداشتی کوتاه از مترجم در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: سیروس غنی (1394 – 1308)، حقوقدان و تاریخ‌پژوه ایرانی.
رتبه گودریدز: 4/06 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده