کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات روسیه | جنگ و صلح 2 جلدی
جنگ و صلح 2 جلدی شابک: 9789644480256 2208 صفحه 2429 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1650 جلدی لئون تالستوی سروش حبیبی علوم انسانی ادبیات ادبیات روسیه

10,625,000 ریال 12,500,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ بیستم

جنگ و صلح
سامرست موام، داستان‌نویس و منتقد بریتانیایی، جنگ و صلح لئون تالستوی را «بزرگترین رمان عالم» دانسته است. او در مقاله‌ای درباره این رمان می‌نویسد:«رمانی با یک چنین پهنه وسیع که درباره یک چنان دوران خطیر تاریخی گفتگو کند و این همه قهرمان داشته باشد، قبلا نوشته نشده بود و گمان می‌کنم هرگز دوباره نوشته نشود.»
جنگ و صلح هم رمانی درباره خانواده‌های اشرافی و هم داستانی حماسی درباره مقاومت روسها در برابر ارتش ناپلئون بناپارت است. حمله ناپلئون به روسیه و جنگ روسیه و فرانسه که به عقب‌نشینی فرانسوی‌ها انجامید و آتش‌سوزی مسکو از جمله رویدادهای تاریخی واقعی است که در این رمان آمده‌اند. رویدادهایی که شخصیت‌ها و رویدادهای خیالی رمان با آنها می‌آمیزند و رمانی بزرگ را پدید می‌آورند. تالستوی شخصیت‌های خیالی جنگ و صلح را درگیر جنگ و عواقب آن می‌کند و کشمکش‌های شخصی و عشق‌ها و نفرت‌ها و نیکی‌ها و بدی‌های آن‌ها را در متن موقعیتی تاریخی می‌پروراند و نشان می‌دهد که حوادثی که شخصیت‌های رمان از سر می‌گذرانند چگونه بر آنها تأثیر می‌گذارد و دگرگون‌شان می‌کند. جنگ و صلح رمانی است پر از جزئیات و صحنه‌پردازی‌های ماهرانه با تعداد زیادی شخصیت و واجد فلسفه‌ای درباره زندگی، تاریخ و عواملی که در رویدادهای تاریخی نقش تعیین‌کننده دارند. تالستوی در جاهایی از این رمان آشکارا در مقام راوی با خواننده حرف می‌زند و فلسفه‌اش را بیان می‌کند.
ترجمه سروش حبیبی از رمان جنگ و صلح تالستوی را انتشارات نیلوفر منتشر کرده است.
درباره نویسنده: لئون تالستوی (1910-1828)، نویسنده و فعال سیاسی – اجتماعی قرن نوزدهم روسیه.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده