کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | یادداشت ها و نامه ها | یادداشت ها 1923-1910 و سفرنامه ها
یادداشت ها 1923-1910 و سفرنامه ها شابک: 9789644481406 642 صفحه 831 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 550 یادداشت 1923-1910 سفرنامه فرانتس کافکا مصطفی اسلامیه علوم انسانی نظریه و نقد ادبی یادداشت ها و نامه ها

1,960,000 ریال 2,450,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ چهارم

یادداشت‌ها
در خلوت نویسندگان بزرگ چه می‌گذرد؟ آنها با چه افکار و تصورات و دغدغه‌ها و نگرانی‌ها و امیدها و شوقها و تشویشهایی درگیرند؟ زندگی روزانه‌شان چطور می‌گذرد و طرح‌های اولیه آثارشان چگونه پدید می‌آید؟ اینها را بیش از هرکجا از خلال یادداشت‌های روزانه یک نویسنده می‌توان دریافت. یادداشت‌های روزانه نویسندگان آنها را آن گونه که در خلوت خود هستند به ما می‌نمایانند و اسراری را نیز از وجوه پنهان نوشته‌هایشان با ما در میان می‌گذارند، چرا که تخیل نویسنده که ماحصل آن اثر ادبی است با حسیات و عواطف و تجربه‌های شخصی او و برداشت‌هایش از این تجربیات بی‌ارتباط نیست. در کتاب یادداشت‌ها، که مجموعه‌ای است از یادداشت‌های روزانه فرانتس کافکا، از درِ پشتی اتاق کافکا وارد زندگی او می‌شویم و یکی از عجیب‌ترین نویسندگان قرن بیستم را در خلوت افکار و تخیلات و خوابها و در جریان زندگی روزانه‌اش می‌شناسیم. با خواندن یادداشت‌های کافکا تصویری از تخیل او و نحوه اندیشیدنش به امور مختلف به دست می‌آوریم و از خلال این تصویر جهان غریب و خوابگونه قصه‌های او را بهتر درک می‌کنیم. کافکا در این یادداشت‌ها از خود و دغدغه‌هایش می‌نویسد و از دلمشغولی‌های اکنون و گذشته‌اش. او به کند و کاو در خود و زندگی‌اش می‌پردازد و از ترسها و دلواپسی‌ها و ضعفهایش سخن می‌گوید و از اینکه خود و پیرامونش را چطور می‌بیند و نیز از زندگی و خوابها و کابوسهایش و آثاری که طرحشان را در سر می‌پرورانده است.
یادداشت‌ها با ترجمه و مقدمه مصطفی اسلامیه در انتشارات نیلوفر منتشر شده است. بخشی از این کتاب شامل یادداشت‌های سفر فرانتس کافکا است.
درباره نویسنده: فرانتس کافکا (1924 – 1883)، داستان‌نویسِ آلمانی‌زبانِ چِک.

ادامه keyboard_arrow_down