مسخ شابک: 9789644486630 360 صفحه 415 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 فرانتس کافکا فرزانه طاهری علوم انسانی ادبیات ادبیات آلمان

1,232,500 ریال 1,450,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ سوم

مسخ
داستان مردی که حشره می‌شود و این گونه نام خود را در فهرست قهرمانان فراموش‌نشدنی ادبیات جهان ماندگار می‌کند. فرانتس کافکا در رمان کوتاه «مسخ» موقعیتی را پدید آورده است که تجسم وضعیت بشری و درد و رنج انسان در جهان است. این موقعیت و درد و رنج را البته به گونه‌های مختلف تفسیر و تعبیر کرده‌اند که این خود یکی از رموز ماندگاری شاهکار کافکاست. کافکا در «مسخ» داستان کارمندی را نوشته که شغل دشوار و خسته‌کننده‌ای دارد و از انجام هر روزه این کار رنج می‌کشد. او روزی از خواب برمی‌خیزد و می‌بیند که به حشره‌ای بدل شده است و این آغاز روندی تازه در زندگی تراژیک اوست. کافکا وضعیت تراژیک قهرمانش در این رمان را با طنزی سیاه ترسیم می‌کند. این رمان را به شیوه‌های مختلف تفسیر کرده‌اند که از آن جمله است تفسیرهای فلسفی، روانکاوانه، سیاسی و متافیزیکی. تبدیل شدن شخصیت اصلی این رمان به حشره را برخی تجسم ازخودبیگانگی دانسته‌اند. «مسخ» یکی از مهمترین آثار داستانی ادبیات مدرن است و بر نویسندگانی که بعد از کافکا آمدند بسیار تأثیر گذاشته است.
ترجمه فرزانه طاهری از «مسخ» در انتشارات نیلوفر منتشر شده است. این ترجمه، چنانکه ذیل عنوان رمان ذکر شده، بر اساس نسخه انتقادی نورتن که ترجمه انگلیسی معتبری از این رمان است انجام شده است. نسخه نورتن با مقالاتی درباره «مسخ» و همچنین حک و اصلاحات کافکا در نسخه دستنویس اولیه این رمان و اشارات او به آن در نامه‌ها و یادداشت‌هایش همراه است، که این‌ها همه به ترجمه فارسی رمان نیز ضمیمه شده است.
درباره نویسنده: فرانتس کافکا (1924 – 1883)، داستان‌نویسِ آلمانی‌زبانِ چِک.

ادامه keyboard_arrow_down