کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | خشم و هیاهو
خشم و هیاهو شابک: 9789644480621 432 صفحه 487 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 هیاهو ویلیام فاکنر صالح حسینی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

2,280,000 ریال 2,850,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ شانزدهم

خشم و هیاهو
رمانی تراژیک دربارة زوال و گناه. ویلیام فاکنر در رمان خشم و هیاهو، از خلال روایت داستان فروپاشی خانواده‌ای در جنوب آمریکا، موقعیت تراژیک انسان مدرنِ کَنده‌شده از گذشته و سرگردان در عصر جدید، انسانِ گرفتار در چنبرة تضادها و قرارگرفته در آستانۀ سقوط و ویرانی، را ترسیم می‌کند؛ انسانی که کونتین کامپسن، یکی از راویان رمان، تجسم آن است. فصل اول رمان را بنجی، پسرِ ناقص‌عقلِ خانوادة کامپسن، روایت می‌کند، فصل دوم را برادرش، کونتین، که پسری حساس و درونگرا با ذهنیتی پیچیده است. راوی فصل سوم، جیسن، معمولی‌ترین فرزند خانوادة کامپسن است. فصل چهارم رمان از زاویۀ دید سوم‌شخص روایت می‌شود و با تمرکز بر شخصیت دیلسی، خدمتکار سیاهپوست کامپسن‌ها. اما شخصیتی که تمام این روایت‌ها به نحوی به او مرتبط است کدی، دختر خانوادة کامپسن و خواهر بنجی و کونتین و جیسن، است.
در متن رمان تلمیحات مختلفی به کتاب عهد عتیق وجود دارد و عنوان رمان برگرفته از قسمتی از نمایشنامۀ مکبث شکسپیر است.
ترجمۀ صالح حسینی از رمان خشم و هیاهو در انتشارات نیلوفر منتشر شده است. در آغاز این ترجمه «خطابۀ فاکنر به مناسبت قبول جایزة نوبل» آمده است و در پایان کتاب پنج مقاله که عبارتند از: «چند نکتۀ عمده در آثار فاکنر» نوشتۀ صالح حسینی، «خشم و هیاهو: یادداشتی دربارة نام بنجی» نوشتۀ ویلیام دیویس، «زمان در نظر فاکنر» نوشتۀ ژان پل سارتر و ترجمۀ ابوالحسن نجفی، «مفاهیم زمان در خشم و هیاهو» نوشتۀ پرین لاوری و «مماثله‌های آینه در خشم و هیاهو» نوشتۀ لارنس تامپسن.
دربارة نویسنده: ویلیام فاکنر (1962- 1897)، داستان‌نویس، شاعر، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و مقاله‌نویس آمریکایی و برندة جایزة نوبل ادبیات در سال 1949 میلادی.

ادامه keyboard_arrow_down