کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان کوتاه ایرانی | نیمه تاریک ماه
نیمه تاریک ماه شابک: 9789644481215 566 صفحه 765 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 نیمه تاریک هوشنگ گلشیری علوم انسانی ادبیات داستان کوتاه ایرانی

3,880,000 ریال 4,850,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ چهارم

نیمه تاریک ماه
مجموعه‌ای از داستانهای کوتاه هوشنگ گلشیری. نیمه تاریک ماه، جز سه داستان، تمام داستانهای کوتاه گلشیری، از نخستین داستانهایی که نوشت تا آخرین آنها، را در بر می‌گیرد. داستانهای این مجموعه تقریباً به ترتیب تاریخی کنار هم قرار گرفته‌اند. با خواندن این کتاب می‌توان بخشی از کارنامه داستان‌نویسی هوشنگ گلشیری را که به داستان کوتاه مربوط می‌شود شناخت. ادبیتِ متن و فرم و ساختار داستان و شگردهای روایتگری از دغدغه‌های عمده گلشیری در داستانهای اوست و به لحاظ محتوایی نیز آنچه در آثار او عمدتاً مطرح است تاریخ، گذشته و سنت، سیاست، اجتماع، فردیتِ آدمها و زندگی روشنفکران و کارمندان و هنرمندان و نویسندگان است. این دغدغه‌ها و مضامین را در داستانهای مختلف مجموعه نیمه تاریک ماه می‌بینیم. نیمه تاریک ماه با مقدمه‌ای از گلشیری همراه است. گلشیری در این مقدمه از آنچه در داستان و ادبیات برایش مطرح بوده و هست نوشته و از محافل ادبی‌ای که به آنها می‌رفته و کسانی که با آنها حشر و نشر داشته و داستانهایش را برایشان می‌خوانده و ... .
«چنار» نخستین داستان و «زندانی باغان» آخرین داستان مجموعه است. کتاب در کل شامل 36 داستان است که بعضی از آنها عبارتند از: «شب شک»، «دخمه‌ای برای سمور آبی»، «مردی با کراوات سرخ»، «عکسی برای قاب عکس خالی من»، «معصوم اول»، «گرگ»، «میر نوروزی ما» و «خانه روشنان».
مجموعه نیمه تاریک ماه با یادداشتی از فرزانه طاهری و مقدمه هوشنگ گلشیری در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: هوشنگ گلشیری (1379 – 1316)، داستان‌نویس، منتقد ادبی، ویراستار، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، روزنامه‌نگار و شاعر ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/95 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده