کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | قلعه حیوانات
قلعه حیوانات شابک: 9786001215896 132 صفحه 200 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 قلعه حیوانات جورج‏ اورول‏ امیر امیرشاهی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

440,000 ریال 550,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ بیست و سوم

قلعه حیوانات
Animal Farm
کمتر کسی را می‌شناسیم که نام «قلعه حیوانات» را نشنیده باشد یا آن را مطالعه نکرده باشد! یکی از بهترین و برجسته‌ترین اثر ادبی قرن بیستم که به نگاه خواننده وسعتی بسیار می‌بخشد؛ کتاب خواندنی «قلعه حیوانات» است. «جرج اورول» در جنگ جهانی دوم اثر را نوشته است و در واقع نقد و نظر به نظام سرمایه‌داری را در قالب کتاب بیان کرده است. میلیونها نفر در سراسر دنیا، اثر ارزشمند «قلعه حیوانات» را بارها خوانده‌اند و به یکدیگر پیشنهاد داده‌اند. بهتر است بدانید: کتاب تاکنون دوبار به صورت فیلم در آمده است و چند انیمیشن نیز از آن ساخته شده است. داستان به صورت نمادین درباره گروهی از حیوانات اهلی در مزرعه است. این حیوانات به امید اینکه آزادی و برابری در مزرعه برقرار شود با هم شورش می‌کنند. اما پس از پیروزی خوک‌ها که نسبت به بقیه حیوانات هوش بیشتری داشتند رهبری آنها را به دست می‌گیرند و قوانینی که وضع می‌شود در طی چند سال تغییر می‌کند. در نهایت شورش و قیام حیوانات نه تنها آزادی در بر نداشت بلکه به دیکتاتوری خوک‌ها منجر می‌شود!
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«در یراق خانه را که در انتهای طویله بود شکستند؛ دهنه‎ها حلقه‌های بینی» زنجیرهای سگ و چاقوهای رنج‌آوری را که جونز به‌وسیله آن خوک‌ها و بره‌ها را اخته می‌کرد همه در چاه سرنگون شد. افسارها، دهنه‌ها، چشم‌بندها و توبره‌های موهن به میان آتشی که از زباله‌ها در حیاط افروخته‌شده بود ریخته شد. شلاق‌ها هم به همچنین. حیوانات وقتی شلاق‌ها را شعله‌ور دیدند همه از شادی به جست‌وخیز درآمدند».
«امیر امیرشاهی» کتاب «قلعه حیوانات» را به فارسی برگردانده است.

درباره نویسنده: اریک آرتور بلر با نام مستعار جرج اورول (1903 ـ 1950 ) نویسنده بریتانیایی صاحب اثر « 1984»
رتبه گودریدز: 5 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم