کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات روسیه | نازنین و بوبوک - جیبی
نازنین و بوبوک - جیبی شابک: 9786001215926 124 صفحه 138 گرم قطع: جيبی نوع جلد: مقوایی تیراژ: 5000 نازنین بوبوک جیبی فیودور داستایفسکی رحمت الهی علوم انسانی ادبیات ادبیات روسیه

400,000 ریال 500,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ چهارم

نازنین و بوبوک
کتاب «نازنین و بوبوک» دارای 10 داستان کوتاه از کتاب یادداشت‌های روزانه یک نویسنده است که داستان مستقل و کوتاهی به نام «بوبوک» هم در مجموعه گنجانده شده است. در داستان بوبوک نویسنده به قبرستانی کثیف و گندابی می‌رود. او طوری با مردگان نزدیک می‌شود که صداهای آنان را می‌شنود. سرلشگری که در سن 57 سالگی مرده اما هنوز به خنجر خود می‌بالد یا تازه واردی که چهل هزار روبل کسری صندوق داشته و بسیاری دیگر شنیده‌ها سبب می‌شود تا خواننده به فکر فرو رود. ناگفته نماند: فئودور داستایفسکی در آثارش شخصیت‌ها را به گونه‌ای خلق و به تصویر می‌کشد که زوایای درونی شخصیت مورد توجه قرار می‌گیرد. بیشتر شخصیت‌های داستان او از بیماری‌های روان رنج می‌برند. آثار داستایوفسکی به بیشتر زبتان‌های دنیا ترجمه شده و بسیاری از نویسندگان و اندیشمندان در سراسر جهان از آثار نویسنده الهام گرفته‌اند.
در بخشی از داستان می خوانیم:
«نجیب ترین مردم باش ولی خودت باور نکن. زن‌ها حس شخصیت و ابتکار در خود ندارند. اما زنی که دوست می دارد, هو, وای از زن عاشق, حتی گناهان و زشتی‌های معشوقش را می‌پرستد. به حدی که خود مرد نمی‌تواند جنایاتش را آن طوری تبرثه کند که زن عاشق تبرثه می‌کند. این کار بزرگ منشانه‌ای است, ولی ابتکاز نیست. زن‌ها برای همین که خاصیت مشخص و ابتکار در خود ندارند, از بین میروند و شکسته می شوند. وای از طبیعت, وای از قوانین کور! مردم در روی زمین تنها هستند. همین بدبختی است.!»«رحمت الهی» داستان‌های کتاب «نارنین و بوبوک» را به فارسی برگردانده است.
درباره نویسنده: فئودور میخایلاویچ داستایفسکی ( 1821 ـ1881 ) نویسنده روسی صاحب اثر «بیچارگان»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم