کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | سفرنامه | سن پترزبورگ موزیکانچی دارد
سن پترزبورگ موزیکانچی دارد شابک: 9786009801947 216 صفحه 180 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 پترزبورگ موزیکانچی دارد علی اکبر شیروانی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه سفرنامه

266,000 ریال 380,000 ریال

ناشر: اطراف

چاپ هفتم

سن پترزبورگ موزیکانچی دارد
شهرها چه بسا در گذر زمان بسیار تغییر کنند، اما صورت‌های قدیمی‌شان در سفرنامه‌هایی که از گذشته به جا مانده حفظ می‌شود. در این سفرنامه‌ها می‌توان صورت‌های قدیمی شهرهای معروف و تاریخی را دید و شناخت. همچنین سفرنامه‌ها به ما می‌گویند که چه وجهی از هر شهر از دید ناظران خارجی‌ای که به آن شهر سفر می‌کرده‌اند بیشتر به چشم می‌آمده است.
در کتاب سن پترزبورگ موزیکانچی دارد با عنوان فرعی سن پترزبورگ به روایت مسافران دوره قاجار با روایت‌هایی مواجه می‌شویم که اجداد ما، آنها که از قدیمی‌ترین مسافران به شهرهای بزرگ بوده‌اند، از مشاهده یکی از معروف‌ترین شهرهای جهان برای ما به یادگار گذاشته‌اند. این کتاب منتخبی است از روایت‌های ایرانیان دوره قاجار از شهر سن پترزبورگ روسیه در دوران روسیه تزاری.
در این کتاب با سن پترزبورگ قدیم از چشم شش مسافر عصر قاجار آشنا می‌شویم. این شش مسافر عبارت‌اند از: علی‌خان ظهیرالدوله، ناصرالدین شاه، خسرومیرزا، ابوالحسن‌خان، میرزا صالح و مظفرالدین شاه.
قصرها و تالارها با اشیاء پر زرق و برق، موزه‌ها، تماشاخانه‌ها و نمایش‌ها، مجسمه‌ها، مناظر طبیعی شهر، باغ‌ها و تفرج‌گاه‌ها، کلیساها و معابد، کارخانه‌ها، رسوم و تشریفات دربار روسیه تزاری، تماشای بالون که آن زمان برای مسافر ایرانی تازگی داشته و خانه‌ها و معماری شهر از جمله چیزهایی هستند که مسافران سن پترزبورگ در این سفرنامه‌ها از آنها سخن گفته‌اند.
سن پترزبورگ موزیکانچی دارد: سن پترزبورگ به روایت مسافران دوره قاجار چهارمین کتاب از مجموعه تماشای شهر است که با تدوین علی‌اکبر شیروانی – دبیر این مجموعه – در نشر اطراف منتشر شده است.
درباره دبیر مجموعه: علی‌اکبر شیروانی(-1360)، جستارنویس و پژوهشگر حوزه ادبیات.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده