کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | برتری خفیف
برتری خفیف شابک: 9786002782342 392 صفحه 389 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2200 برتری خفیف جف اولسون لطیف احمد پور میلاد حیدری علوم انسانی روانشناسی موفقیت

1,870,000 ریال 2,200,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ بیست و هفتم

کتاب «برتری خفیف» نوشته «جف اولسون»
کتاب «برتری خفیف» نوشته «جف اولسون» درباره تجارت و اصول موفقیت‌‌های مالی است. اگرعلاقه‌مندید با رمز و رازهای اولسون که موفقیت مالی خوبی برای خود کسب کرده، آشنا شوید. یا قصد دارید کسب و کاری راه‌اندازی کنید؛ کتاب «برتری خفیف» مناسب شماست. کتاب، از تجربه‌های «جف اولسون» مدیر موفق سخن می‌گوید. اولسون از زبان خودش، شیوه‌های رسیدن به تجارت و مدیریت موفق را برای خوانندگان بازگو می‌کند. «برتری خفیف» را می‌توان راهکار کاربردی و مفید در تجارت و شغل بیان کرد. همچنین برای افرادی که دوست دارند پس از مهارت در شغل، خودشان کسب و کار را مدیریت کنند هم سودمند است. انتشار کتاب «برتری خفیف» با استقبال زیادی مواجه شد و در صدر پرفروش‌ها قرار گرفت. کتاب «برتری خفیف» به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان است
اولسون همیشه تلاش کرده تا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک گذارد و آنان را راهنمایی کند. برایان تریسی درباره کتاب برتری خفیف اینطور گفته است: «این کتاب یکی از قدرت‌مندترین، کاربردی‌ترین و مهم‌ترین اصول موفقیت را به شما یاد می‌دهد، این کتاب زندگی شما را متحول می‌کند.»
ناگفته نماند: جف اولسون به دلیل سمینارها و سخنرانی‌های بسیار درباره موفقیت در فروش و بازاریابی یکی از محبوب‌ترین سخنرانان انگیزشی در آمریکا شناخته می‌شود.

مروری بر کتاب «برتری خفیف»
کتاب «برتری خفیف» برای موفقیت‌های مالی نوشته شده است. خواننده در کتاب می‌تواند اصول و روش‌های موفق و کاربردی در زمینه مالی را مطالعه کند.
«برتری خفیف» دو بخش دارد. عنوان قسمت اول «نحوه عملکر برتری خفیف» نام دارد. در این بخش جف اولسون زندگینامه‌اش را برای خواننده بیان می‌کند. داستانی از زندگی پر از فراز و نشیب، همچنین موفقیت و شکست‌های تجاری. او در این‌باره می‌گوید: آنچه او را به موقعیت فعلی‌اش تبدیل کرده سخت کوشی و تلاش بوده است. تأکید اولسون به تلاش با ماجراهای شکست خودش برای خواننده کمک کننده و راهنماست. اولسون از زمان سقوط سهام شرکتش و راهکارهای مقابله با این مشکل می‌گوید. از عادت‌های ریز و کوچک اما کاربردی در کتابش حرف می‌زند. مانند پس انداز چند دلار یا چند دقیقه ورزش در روز که در طول مدت زمان طولانی بسیار مهم هستند.
در بخش دوم کتاب جف اولسون تاکید بیشتری بر نتایج عادت‌های کوچک را بیان می‌کند. این بخش «زندگی کردن با برتری خفیف» نام دارد. اولسون می‌گوید: مسیر اشخاص در زندگی موفقیت آنها را تعیین می‌کند. مسیرهایی که شاید در ظاهر کم اهمیت باشند اما در سرنوشت تأثیر زیادی دارند.
نکته مهم در کتاب «برتری خفیف» این است که اولسون معتقد است: هر کسی خودش سبب موفقیتش است. او از خوانندگان کتابش می‌خواهد خود را از روزمرگی رها کنند و در راه موفقیت گام بردارند. بارها و بارها در کتاب، بر اهمیت شخص در رسیدن به موفقیت تأکید می‌کند.

درباره نویسنده کتاب «برتری خفیف»
جف اولسون سخنران انگیزشی آمریکایی است. او در ایالت نیومکزیکو به دنیا آمد. تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته بازاریابی مقطع لیسانس را با بهترین رتبه به پایان رساند. با ادامه تحصیل اولسون توانست در فرودگاه شهر آلبوکرکی هم کار کند. از همان اوایل کار می‌تواند قابلیت و توانایی مدیریت را از خود نشان دهد. به همین سبب به سرعت جذب شرکت‌های بزرگی مانند تگزاس اینسترومنتس می‌شود. اما پس از مدتی کار در این شرکت کامپیوتری او تصمیم می‌گیرد شرکت خود را تأسیس کند. پس از آن جف اولسون شرکت «سان ایر» را تأسیس می‌کند. فعالیت شرکت «سان ایر» در زمینه نیروی خورشیدی بود و بسیار موفق عمل کرد. پس از گذشت چهار سال شرکت «سان ایر» یکی از شرکت‌های شناخته شده انرژی خورشیدی در آمریکا شد. اولسون در مدت زمانی که مدیر شرکت بود، تجربه‌های جدیدی در زمینه فروش کسب کرد. او در سال 2012 توانست شرکت دیگری در زمینه فروش مستقیم کالا تأسیس کند. جالب است بدانید: موفقیت این شرکت تا حدی زیاد بود که ارزش سهام آن در یک سال از صفر به صد میلیون دلار رسید. شرکت جدید اولسون هم در دسته‌بندی مهم شرکت‌های فروش آمریکا قرار گرفت.
از کارهای دیگر اولسون تأسیس «شبکه مردم» بود. شبکه مردم برنامه‌های تلویزیونی بسیاری تولید کرد. اولسون در برنامه‌های تلویزیونی با اشخاصی مانند «برایان ترسی» «جیم ران» و «لس براون» همکاری کرد. «شبکه مردم» در زمینه فروش و مسیرهای موفقیت کاربرد داشت. جف اولسون قصد داشت از این طریق را‌های موفقیتش را با دیگر افراد به اشتراک بگذار.
در سال 2005 جف اولسون کتاب برتری خفیف را نوشت. پس از آن اولسون تصمیم گرفت همه تجربیات و مطالب کتاب «برتری خفیف» را در قالب مناسب دیگری برای نوجوانان منتشر کند. کتاب نوجوانان با عنوان «موفقیت برای نوجوان‌ها: نوجوان‌های واقعی از برتری خفیف می‌گویند» در سال 2008 منتشر شد. قابل ذکر است: اولسون با مفاهیمی ساده چند داستان از موفقیت‌های نوجوانان را ضمیمه کتاب کرده است.

درباره ترجمه فارسی کتاب «برتری خفیف»
کتاب «برتری خفیف» با عنوان فرعی «تبدیل اقدامات منظم ساده به موفقیت و خوشبختی نامحدود» در 391 صفحه به فارسی برگردانده شده است. «لطیف احمدپور» و «میلاد حیدری» مترجمان کتاب «برتری خفیف» هستند. کتاب، توسط نشر ققنوس در سال 1395 به بازار کتاب و نشر آمد. قابل ذکر است: «برتری خفیف» تاکنون 12 بار برای علاقه مندان فارسی تجدید چاپ شده است. نسخه صوتی از کتاب «برتری خفیف» هم موجود است.

رتبه کتاب «برتری خفیف» در گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم