کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات فرانسه | ناپلئون به جنگ داعش می رود
ناپلئون به جنگ داعش می رود شابک: 9786002783721 448 صفحه 439 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1650 ناپلئون داعش رومن پوئرتولاس ابوالفضل الله‌دادی علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

272,000 ریال 320,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ یکم

ناپلئون به جنگ داعش می‌رود!
Re-vive l'Empereur
Romain Puértolas
آیا «ناپلئون بنا پارت» دولتمرد فرانسوی می‌تواند داعش را بدون جنگ وخونریزی از بین ببرد؟ اگرچه از دوره ناپلئون تا ظهور گروه تروریستی داعش فاصله بسیاری است اما در داستان هر چیزی امکان‌پذیر می‌شود. شخصیت ناپلئون به قرن بیست و یک وارد برای جنگیدن با داعش می‌شود. داستان به موضوعاتی نظیر سازمان داعش، استعمار و دین اشاره دارد. نویسنده در داستان وارد جنگی ایدئولوژیک با داعش می‌شود و به این مساله اشاره میکند که غربی‌ها این گروه تروریست را تجهیز می‌کنند و کشوری مانند فرانسه نیز علاقه‌ای به از بین رفتن این گروه تروریستی ندارد. «رومن پوئر تولاس» با زبان طنز به بیان بسیاری از روایت‌ها پرداخته و از این ماجرای عجیب، داستانی خنده‌دار خلق کرده است.
در قسمتی از «ناپلئون به جنگ داعش می‌رود!» می‌خوانیم:
«ناپلئون مرد عملی بود که جمله های بلند را دوست نداشت اما سریع و دقیق حرف می زد.« ببخشید؟ » وقتی زن میهماندار از آن جا دور شد و از خودش بوی عطر ارزانقیمتی را بر جای گذاشت که تا ده ردیف آن طرف تر حس می حس می شد، امپراتور به صیاد نروژی اخطار داد:«دیگه به من دست نزنین وگرنه دستور می‌دم بلافاصله با گیوتین اعدامتون کنن!» مرد به زبان فرانسه، که در آور ( 26) یاد گرفته و با کمی لهجه اسکاندیناویایی همراه بود، گفت: «متاسفم قربان، ولی چاره دیگه ای نداشتم.» کتاب «ناپلئون به جنگ داعش می‌رود» توسط «ابولفضل الله دادی» به فارسی ترجمه شده است.
درباره نویسنده: رومن پوئر تولاس ( 1975 ) نویسنده فرانسوی، صاحب اثر «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود»
رتبه گودریدز:

رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده