کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | بنیاد حق طبیعی
بنیاد حق طبیعی شابک: 9786002784629 456 صفحه 738 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 990 بنیاد طبیعی یوهان گوتلیب فیشته سید مسعود حسینی علوم انسانی فلسفه غرب

935,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ دوم

بنیاد حق طبیعی بر اساس اصول آموزه دانش
Grundlage des Naturrechtsnach Principien der Wissenschaftslehre
کتاب «بنیاد حق طبیعی» کتابی فلسفی است که به شرح فلسفه حق یا فلسفه سیاسی «یوهان فیتشه» تعلق دارد. «یوهان گوتلیب فیشته» از فیلسوفانی است که بیشتر تحت تأثیر و نفوذ فلسفه کانت قرار گرفت و بسیاری از عناصر فلسفی او را در فلسفه خود به کار برد. با اینکه این فیلسوف قلم ساده و جذابی ندارد، اما مطالعه اندیشه اصیل فلسفی او بینشی تازه برای مخاطب جدی فلسفه دارد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«چنان که گفته شد، نمی‌توان مقدم بر آنچه از یک کنشگری پدید می‌آید، خودِ کنشگری و نحوه متعینِ کنشگری را ادراک کرد. به نظرِ افرادِ معمولی و از نظرگاهِ آگاهیِ عرفی، فقط ابژه ها وجود دارند و هیچ مفهومی وجود ندارد: مفهوم در ابژه ناپدید و بر آن منطبق می‌شود. نبوغ فلسفی، یعنی این استعداد که نه تنها آن چیزی را که در کنشگری پدید می‌آید بلکه همچنین کنشگری بماهو را، آن هم در خود کنشگری و حینِ خودِ کنشگری، بیابیم، [ و ] این جهاتِ کاملاً متخالف را درونِ یک دریافت متحد سازیم و بدین وجه ذهن خویش را در حین عمل فراچنگ آوریم، باری نبوغ فلسفی نخستین بار مفهوم را نزد ابژه کشف کرد؛ و [ به این ترتیب] عرصه آگاهی قلمروی تازه حاصل آورد.» «سید مسعود حسینی» کتاب فلسفی «بنیاد حق طبیعی بر اساس اصول آموزه دانش» را به فارسی برگردانده است.

درباره نویسنده: یوهان گوتلیب فیشته ( 1762 ـ1814 ) فیلسوف آلمانی صاحب اثر «در باب روح و لفظ در فلسفه»
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down