کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات فرانسه | خداحافظ گاری کوپر
خداحافظ گاری کوپر شابک: 9789644481420 288 صفحه 341 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 3300 خداحافظ گاری کوپر رومن گاری سروش حبیبی علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

1,572,500 ریال 1,850,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ یازدهم

خداحافظ گاری کوپر
رمانی درباره عصیان و عشق در عصری که جوانی و عصیان مشخصه آن بود. رومن گاری در رمان «خداحافظ گاری کوپر» داستان جوانانی را نوشته است که در دهه 60 میلادی علیه جهان پدران خود عصیان کردند؛ جوانانی مخالف جنگ که شیوه زندگی و طرز فکرشان با پدران و قوانین پدرانشان متفاوت است و این قوانین را برنمی‌تابند. لنی، شخصیت اصلی این رمان، یک جوان اسکی‌باز آمریکایی است که در دوره جنگ ویتنام، برای اینکه مجبور نشود به جنگ برود، از کشورش به کوه‌های سوییس پناه برده است. لنی از پایبندی گریزان است و می‌خواهد آزاد و رها زندگی کند، اما عشق زندگی او را دگرگون می‌کند. لنی به دختری دل می‌بازد و مسیر زندگی‌اش بر اثر این عشق تغییر می‌کند.
در «خداحافظ گاری کوپر» با تصویر یک دوران مواجهیم؛ تصویر دورانی که در آن جوانان معترض همه جا بودند و به سیاست‌ها و قواعد و قراردادهای اخلاقی رایج و قدیمی اعتراض می‌کردند و در پی شکستن کلیشه‌ها بودند. این رمان داستان نسل معترض به جنگ ویتنام است. در آغاز رمان گروهی از این نسل را می‌بینیم که در کوه‌های سوییس دور هم جمع شده‌اند. رومن گاری در این رمان با آمیزه‌ای از طنز سرگذشت این نسل را روایت می‌کند و از خلال نقل این سرگذشت تصویری از یک دوره مهم از تاریخ قرن بیستم به دست می‌دهد.
ترجمه سروش حبیبی از رمان «خداحافظ گاری کوپر» در نشر نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: رومن گاری (1980-1914)، داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و دیپلمات فرانسوی و خلبان در جنگ جهانی دوم.
رتبه گودریدز: 3/90 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down