کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | دوبلینی ها و نقد دوبلینی ها
دوبلینی ها و نقد دوبلینی ها شابک: 9789644481024 444 صفحه 504 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 550 دوبلینی دوبلینی جیمز جویس محمدعلی صفریان صالح حسینی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

2,760,000 ریال 3,450,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ نهم

دوبلینی‌ها و نقد دوبلینی‌ها
نخستین اثر داستانی جیمز جویس، به همراه نقدهایی بر این اثر. دوبلینی‌ها مجموعه‌ای است از داستانهایی که جیمز جویس در آنها تصویری از زندگی در ایرلندِ سالهای آغازین قرن بیستم به دست داده است؛ تصویری آکنده از ملال، دلتنگی، قیود و سنت‌های دست‌و‌پاگیر و امیال و خواست‌های سرکوفته. دوبلینی‌ها شامل پانزده داستان است به نامهای: «خواهران»، «برخورد»، «عربی»، «اِولین»، «پس از مسابقه»، «دو زن نواز»، «پانسیون»، «ابری کوچک»، «همتایان»، «گِل»، «حادثه‌ای دردناک»، «روز گل پیچک در ستاد انتخابات»، «مادر»، «فیض» و «مردگان».
جان هیوستون، فیلسماز مشهور و بزرگ آمریکایی، در سال 1987، بر اساس داستان «مردگان» از این مجموعه، که از بهترین داستانهای کتاب هم هست، فیلمی به همین نام ساخته است.
کتاب دوبلینی‌ها و نقد دوبلینی‌ها شامل دو بخش است: یکی ترجمه محمدعلی صفریان از مجموعه داستان دوبلینی‌ها به همراه یادداشت‌های صالح حسینی در توضیح پاره‌ای از نکات هر یک از داستان‌های مجموعه و دیگری بخشی با عنوان آینه‌ای در راه: مقالاتی در نقد دوبلینی‌ها، به ترجمه صالح حسینی و با یادداشتی از او. این بخش شامل هشت نقد از نویسندگان مختلف درباره کتاب دوبلینی‌ها است، که عبارتند از: مقاله‌ای از فرانک اُکانر، «یگانگی دوبلینی‌های جویس» نوشته بروستر گایسلین، «خواهران» نوشته ادوارد براندابور، «عربی و نوشته‌های جویس» نوشته هری استون، «دو زن نواز» نوشته والتون لیتز، «همتایان و شیوه دوبلینی‌ها» نوشته رابرت شولز، «پیشینه‌های داستان مردگان» نوشته ریچارد المن و «گابریل و مایکل: پایان مردگان» نوشته فلورانس والتزل.
کتاب دوبلینی‌ها و نقد دوبلینی‌ها در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: جیمز جویس (1941–1882)، داستان‌نویس، شاعر، منتقد ادبی و نمایشنامه‌نویس ایرلندی.

ادامه keyboard_arrow_down