کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ ایران | ارتش ایران هخامنشی
ارتش ایران هخامنشی شابک: 9789643119836 150 صفحه 426 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 ارتش ایران هخامنشی دانکن هد محمد آقاجری علوم انسانی تاریخ تاریخ ایران

127,500 ریال 150,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ دوم

ارتش ایران هخامنشی
The Achaemenid Persian Army

آیا می‌دانید بزرگ‌ترین امپراتوری‌ای که در جهان به وجود آمده بود، امپراتوری ایران در زمان هخامنشی بود. هخامنشیان از نیمه سده ششم تا نیمه سده چهارم پ.م، بر خاور نزدیک و مدیترانه خاوری چیزی نزدیک دویست سال حکومت کردند. از گذشته‌های دور تاکنون مورخان یونانی منبع معتبر اطلاعات درباره ایران هستند. اما از همان دوره یونانیان ایران را با نگاهی خصمانه می‌نگریستند و عاقبت هم یونانیان امپراتوری ایران را سرنگون کردند. زیرا در بسیاری موارد این امپراتوری موفق بوده است. در کتاب «ارتش ایران هخامنشی» اطلاعاتی برای خواننده در زمینه تاریخی ایران از دید غربی‌ها در روزگار هخامنشی بیان می‌کند.
درقسمتی از کتاب «ارتش ایران هخامنشی» می‌خوانیم:

«در آغاز مادها به مراتب قوی تر از پارس ها بودند. آن ها در سده هفتم پ.م پادشاهی نیرومندی در باختر ایران و به پایتختی هگمتانه ( یا همدان کنونی، به یونانی اکباتان ) بر پای داشتند و همزمان پارس ها را نیز مطیع ساختند. ارتش ماد در اتحادی با بابلی ها در 612 پ.م نینوا را تسخیر و امپراتوری آشور را نابود ساخت. متاسفانه دانسته های ما از این سلسله اندک است. سازمان اداری و نظامی آن ها لابد بعدها سازمان های اداری و نظامی امپراتوری هخامنشی را تحت تاثیر قرارقرار داده بوده ــ اصطلاحاتی مانند ساتراپ [ شهرب ] مادی به نظر می رسندــ اما ما اطلاعات مشروحی از این سازمان نداریم.»

«ارتش ایران هخامنشی» توسط «محمد آقاجری» برای علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن ایران باستان به فارسی برگردانده شده است.

درباره نویسنده: دانکن هد
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down