کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | مبانی فلسفه اخلاق
مبانی فلسفه اخلاق شابک: 9789643116996 488 صفحه 543 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 مبانی فلسفه اخلاق رابرت ال. هولمز مسعود علیا علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,530,000 ریال 1,800,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ هفتم

مبانی فلسفه اخلاق
فلسفه اخلاق چیست و چگونه می‌توان آن را آموخت؟ آیا شناخت و آموزش به تنهایی کافی است؟«مبانی فلسفه اخلاق» کتابی پایه و مهم است که به مفاهیم موضوعات و نظریه اخلاق در مغرب زمین می‌پردازد. مطالعه کتاب «مبانی فلسفه اخلاق» برای دانشجویان کارشناسی فلسفه و اخلاق، افراد علاقه‌مند به فلسفه همچنین نوآموزان اخلاق مفید و سودمند است. اساسی‌ترین نظریه‌ها، ماهیت اخلاق ، سوالاتی که فلسفه اخلاق طرح می‌کند و تفاوت معرفت و حکمت از مواردی هستند که در کتاب معرفی شده و به آنها پرداخته می‌شود. بهتر است بدانید: فلسفه اخلاق از دوستداری و پیگیری حکمت در مسائل اخلاقی سرچشمه می‌گیرد. زیرا واژه فلسفه از نظر شناخت واژه و ریشه شناسی به معنای دوستداری حکمت است. توجه داشته باشید: ویراست سوم کتاب «مبانی فلسفه اخلاق» به تازگی فصل جدیدی با عنوان «اخلاق فمینیستی» دارد که جایگزین فصل سیزدهم ویراست قبلی شده است. برای آشنایی بیشتر قسمتی از کتاب «مبانی فلسفه اخلاق» را می‌خوانیم:
«چرا فلسفه اخلاق را مطالعه کنیم؟ علم اخلاق به بیان مختصر و مفید چیزی نیست الاّ بررسی اخلاق یا اخلاقیات. با این حال، رویکردهای متفاوت فراوانی به اخلاق وجود دارد، رویکردهایی که بازتاب فرض های متفاوت در باره ماهیت اخلاق و بهترین طریقه فهم آن هستند. فلسفه اخلاق یکی از این رویکردهاست، و از حیث دامنه و عمق سوالاتی که مطرح می کند، و نیز به لحاظ طریقه اش در جواب دادن به این سوالات، رویکردی است در نوع خود بی‌مانند.» کتاب«مبانی فلسفه اخلاق» توسط «مسعود علیا» به فارسی برگردانده شده است.
درباره نویسنده: رابرت ال. هولمز، فیلسوف
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down