کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | نظریه | مفهوم امر سیاسی
مفهوم امر سیاسی شابک: 9786002780775 200 صفحه 240 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 660 مفهوم سیاسی کارل اشمیت یاشار جیرانی رسول نمازی علوم انسانی علوم سیاسی نظریه

1,020,000 ریال 1,200,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ پنجم

The Concept of the Political

یکی از مهمترین آثار فلسفه سیاسی در قرن بیستم، همچنین مهم‌ترین اثر «کارل اشمیت» کتاب «مفهوم امر سیاسی» است.
کتاب، ماهیت مفهوم امر سیاسی و جایگاهش در جامعه مدرن را مورد بررسی قرار می‌دهد.
قابل ذکر است: مقاله دیگری از «کارل اشمیت» با عنوان «عصر خنثی سازی‌ها و سیاست زدایی‌ها» که در آن نویسنده به توصیف دیدگاه خود درباره تاریخ مدرن اروپا می‌پردازد به اثر اضافه شده است. در مجموع دو مقاله از «کارل اشمیت» و سه مقاله دیگر، از شارحان و منتقدان آرای او در کتاب گرآوری شده است که، سه مقاله خواننده را بر درک و فهم پیچیده آرای «کارل اشمیت» یاری می‌کند. «کارل اشمیت» از متفکران سیاسی و حقوقی، همچنین از نظریه¬پردازان برجسته و بحث‌برانگیز قرن بیستم است. او اعتقاد دارد که؛ لیبرالیسم بر ایده تضاد دولت و جامعه و دولت حداقلی استوار است و به همین جهت از چند منظر قابل نقد و بررسی می‌شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«به ندرت می‌توان تعریف واضحی از امر سیاسی یافت. این کلمه در تقابل با ایده‌های متعددی، اغلب به صورت سلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای مثال در تقابل‌هایی مانند سیاست و اقتصاد، سیاست و اخلاق، سیاست و حقوق؛ و در [ علمِ] حقوق مجددا سیاست و قانون مدنی و مانند این‌ها وجود دارد.» کتاب «مفهوم امر سیاسی»، توسط «یاشار جیرانی» و «رسول نمازی»، به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده: کارل اشمیت ( 1985 ـ 1888 ) فیلسوف و نظریه‌پرداز آلمانی، صاحب اثر «الهیات سیاسی»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم