کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | روان کاوی | ژاک لاکان
ژاک لاکان شابک: 9789643118457 200 صفحه 266 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 لاکان شون هومر محمد علی جعفری سید محمد ابراهیم طاهایی علوم انسانی روانشناسی روان کاوی

1,275,000 ریال 1,500,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ هشتم

ژاک لاکان
Jacques Lacan
نظریات و اندیشه‌های «ژاک لاکان» روانکاو فرانسوی، در کتاب توسط «شون هومر» مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. نویسنده می‌کوشد؛ به همراه آرا و نظریات لاکان اطلاعات کاملی از تاریخ روانکاوی را بیان کند. کتاب بخش‌هایی از اندیشه «ژاک لاکان» و چگونگی شکل‌گیری و به وجود آمدن همان اندیشه‌ها را معرفی می‌کند. همچنین در متن اصطلاحات اصلی روانکاوی، نیز بسیار به چشم می‌خورد. بهتر است بدانید: کتاب درباره فواید روانکاوی نیست و نویسنده، نظریات و آرای لاکان را با توجه به کم و کاستی یا ویژگی‌های برتر خودِ آرا بررسی می‌کند و خواننده را به تفکر و خواندن دقیق مطالب وا می‌دارد. همان‌طور که می‌دانیم «ژاک لاکان» یکی از مهمترین روانکاوان پس از «زیگموند فروید» محسوب می‌شود. او تحولاتی در روانکاوی به وجود آورد. تحولی که دارای اهمیت است زیرا که؛ پنجاه درصد از روان‌کاوان در سراسر دنیا از شیوه لاکانی در درمان‌هایشان استفاده می‌کنند. اما تفکرات و نظریات «ژاک لاکان» تأثیراتی هم در مطالعات اجتماعی، سینمایی ، مطالعات زنان و ادبیات داشته است.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«به عبارت دیگر افراد برای این که هویت خود را به عنوان خودهای منسجم خودمختار تعیین کنند، ابتدا باید خودشان را از دیگران و محیط اجتماعی‌شان تفکیک کنند. والون استدلال می‌کند که فرایند اصلی در این احساس نوخاسته نوزاد از خود، قابلیت او در تشخیص خود از روی بازتاب یا تصویر آینه‌ایِ خویش و همزمان تفکیک خود از این بازتاب است. تصویر بازتابیده برای نوزاد نوعی معماست. زیرا هم عمیقا به حس نوزاد از خودش مربوط است و هم نسبت به او بیرونی است... بنابراین، آن چه لاکان از روان‌شناسی تجربی به عاریت می‌گیرد، اهمین نقش بازتاب در شکل‌گیری خود و خودآگاهی است.»کتاب« ژاک لاکان» توسط «محمد ابراهیم طاهایی» و «محمد علی جعفری» به فارسی برگردانده شده است.
درباره نویسنده: شون هومر
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down