کتاب | علوم انسانی | فلسفه | تاریخ | تاریخ فلسفه
تاریخ فلسفه شابک: 9789644450051 504 صفحه 556 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 5000 تاریخ فلسفه ویل دورانت عباس زریاب خوئی علوم انسانی فلسفه تاریخ

1,920,000 ریال 2,400,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ سی و سوم

تاریخ فلسفه
تفکر و اندیشه فیلسوفان بزرگی چون افلاطون و ارسطو، اسپینوزا و کانت، نیچه و راسل و دیگر فیلسوفان بزرگ و مشهور همیشه برای پژوهشگران و علاقه‌مندان مهم و جذاب بوده ‌است. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مطالعه اندیشه‌های فلاسفه، کتاب «تاریخ فلسفه» است. کتاب فلسفی «تاریخ فلسفه» می‌کوشد؛ خواننده را با تفکرات بنیادین فلسفه آشنا سازد. همچنین تغییرات و دگرگونی‌های جنبش‌های تاریخ‌‌ساز فلسفی را بیان می‌کند. کتاب در یازده فصل به اندیشه‌های فیلسوفان شناخته شده می‌پردازد. «ویل دورانت» با نوشتن 11جلدی «تاریخ تمدن» توانست مکتبی نوین از تاریخ‌نگاری را به وجود آورد. او همچنین، در تاریخ فلسفه با دیدگاهی ژرف به تاریخ و پیشرفت اندیشه فلاسفه می‌پردازد. علاقه‌مندان به حوزه فلسفه با مطالعه اثر دیدگاه روشن و خوبی نسبت به فلسفه کسب می‌‌‌کنید که مقدمه ورود به مباحث پیچیده‌تر را فراهم ‌می‌آورد.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«یک مکتب مانند روسو استدلال می کرد که طبیعت خوب و تمدن بد است؛ مردم به طبیعت یکسانند و فقط تشکیلات طبقاتی آنها را نامساوی می‌سازد؛ قانون اختراع اقویاست برای تسلط بر ضعفا و برده ساختن آنان. مکتب دیگر همچون نیچه معتقد بود که طبیعت نه خوب و نه بد است؛ و مردم از مادر نامساوی زاده اند و اخلاق اختراع ضعفاست برای بازداشتن و منع اقویا؛ و قدرت بالاترین فضیلت و بالاترین میل انسانی است و عاقلانه ترین و طبیعی ترین حکومتها حکومت اشراف است.» «عباس زریاب خوئی» کتاب «تاریخ فلسفه» را برای غلاقه‌مندان به فارسی برگردانده است.
درباره نویسنده: ویلیام جمیز دورانت،( 1885 ـ 1981 ) مشهور به ویل دورانت فیلسوف و تاریخ‌نگار آمریکایی، صاحب اثر «تاریخ تمدن»
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم