کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | فلسفه ای برای زندگی
فلسفه ای برای زندگی شابک: 9786002781611 336 صفحه 383 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1650 فلسفه برای زندگی ویلیام بی.اروین محمد یوسفی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,955,000 ریال 2,300,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ یازدهم

فلسفه‌ای برای زندگی
روش‌های کهن رواقی برای زندگی امروز

کتاب «فلسفه‌ای برای زندگی» یک پیشنهاد مناسب برای علاقه‌مندان به مطالعه فلسفه رواقیون است. کتاب با مفاهیمی ساده و دور از اصطلاحات پیچیده فلسفی برای زندگی بهتر انسان نوشته شده است. مکتب رواقی یکی از چهار مکتب اصلی فلسفه یونان به شمار می‌رود. فلسفه‌ای که زبان‌شناسی کیهان شناسی متافیزیک و بسیاری از مفاهیم پیچیده را در بر می‌گیرد. «ویلیام اروین» از پیروان فلسفه رواقی است که پژوهش‌های بسیاری در این زمینه انجام داده است. اثر چهار بخش کلی دارد. هر بخش به قسمت‌هایی تقسیم می‌شود تا مطلب به خوبی بیان شود.شروع اثر درباره فلسفه و تأثیرش بر زندگی انسان است و سپس به اندیشه‌های مکتب رواقیون در بستر روانشناختی در چندین قسمت می‌‌پردازد. در بخش سوم اعتقاد رواقیون و راهکارهای این مکتب درباره پایان رنج بشری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. در بخش پایانی نویسنده مکتب رواقی که قدمت بسیار دارد را با زندگی مدرن ترکیب می‌کند و راهکارهایی برای زندگی ارائه می‌دهد.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«چنان که دیدیم. اندرز رواقیان به ما این است که در جستجوی آرامش باشیم. اما آنان خوب می‌دانستند که این اندرز به خودی خود چندان کارا نیست. از این رو رهنمودهایی برای نیل به آرامش به بهترین شیوه ارائه می‌کردند. آنها درباره جنبه‌های خاصی از زندگی روزمره پندمان می‌دهند. مثلا توصیه می‌کنند که به دنبال شهرت و ثروت نباشیم، چه با این کار به احتمال قوی آرامش‌مان مختل خواهد شد. آنان به ما هشدار می‌دهند که در انتخاب معاشران خود دقت به خرج دهیم؛ هرچه باشد دیگران این توان را دارند که ـ در صورتی که ما اجازه دهیم ـ آرامشمان را مختل سازند.» کتاب «فلسفه‌ای برای زندگی» با عنوان فرعی «روش‌های کهن رواقی برای زندگی امروز» را «محمد یوسفی» به فارسی ترجمه کرده است.



درباره نویسنده: ویلیام بی. اروین نویسنده و استاد فلسفه

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم