کتاب | علوم انسانی | فلسفه | تاریخ | ماجراهای جاودان در فلسفه
ماجراهای جاودان در فلسفه شابک: 9789643119089 424 صفحه 371 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 ماجراهای جاودان فلسفه هنری توماس دانالی توماس احمد شهسا علوم انسانی فلسفه تاریخ

1,190,000 ریال 1,400,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ شانزدهم

ماجراهای جاودان در فلسفه
Living adventures in philosophy
فیلسوفان با شرح افکاری تازه در تمامی اعصار، تلاش می‌کردند که انسان‌ها را به سوی کمال راهنمایی کنند. شناختن عقاید و اندیشه هر یک از آنان برای علاقه‌مندان همیشه جذاب و خواندنی بوده است. کتاب «ماجراهای جاودان در فلسفه» دارای 30 فصل است که هر کدام از فصل‌ها به زندگی یک فیلسوف اختصاص دارد. اثر درباره زندگی و افکار فیلسوفان و متفکران غربی که بسیار تأثیر گذرا بودند؛ سخن می‌گوید و از متفکران شرقی در کتاب خبری نیست. نویسندگان در هر بخش به نکات اصلی فلسفه و چگونگی شکل‌گیری چشم‌اندازهای فکری جدید اشاراتی دارند، در بعضی فصول نیز، نظرات شخصی خود را درباره اندیشه یا نگرش فیلسوفان بیان می‌کنند. کتاب با زبانی ساده و داستانی برای خواننده بازگو می‌شود و از اصطلاحات فلسفی پیچیده خبری نیست.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«امپیدوکلس یکی از شخصیت‌های عجیب و هیجان‌آور تاریخ است و افکار و اعمالش چون انفجار کوه آتشفشان پر سر وصدا و با هیبت. افلاطون گفته است:«فلسفه راز ونیازی است که روح در آن مشتعل می‌شود» از پرتو شعر، خلوتگاه اندیشه و خیال، روشنی می‌گیرد. شعرای نخستین، چون هومر و آشیل و سراینده مزامیر همه فیلسوف بودند. امپدوکلس نیز یکی از فیلسوفان شاعر دنیای کهن است. اما امپدوکلس در عین حالمعلم دینی نیز بود و این بر حسب اتفاق نیست، چه فلسفه نه تنها با شعر مربوط است بلکه با دین نیز بستگی نزدیک دارد. «احمد شمسا» کتاب «ماجراهای جاودان در فلسفه» را برای علاقه‌مندان، به فارسی ترجمه کرده است.
درباره نویسنده: هنری توماس (1886 ) دانا لی توماس (1918 )
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم