کتاب | علوم انسانی | دین | تفاسیر | از مجموعه هفت گناه کبیره: طمع
از مجموعه هفت گناه کبیره: طمع شابک: 9786002783387 96 صفحه 93 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 مجموعه گناه کبیره: فیلیس ای. تیکل نسترن ظهیری علوم انسانی دین تفاسیر

93,500 ریال 110,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ دوم

طمع : هفت گناه کبیره
طمع چیست و چگونه بر معنویت، اخلاق و زندگی روزمره ما انسانها تأثیر می‌گذارد؟ کتاب «طمع» بخشی از خطابه و مجموعه‌ای است که در زمینه هفت گناه کبیره نوشته شده است. هر یک از نویسندگان و محققان در هر جلد از مجموعه هفت گناه کبیره تلاش کرده‌اند تا نوع نگاه و درک ما از گناهان کبیره را بیان کنند. هفت گناه کبیره در سنت مسیحی (غرور، طمع، بی‌بندوباری، حسد، شکمبارگی، غضب و تن‌پروری) است. البته این فهرست تعدیل شده همان هشت عمل شیطانی (تکبر، حرص و آز، بی‌بندوباری، خودستایی، شکمبارگی، غضب، غم و یأس) است که راهبی یونانی به نام «اِواگریوس پونتیکوس»(Evagrius Ponticus) به دست داده بود. فهرستی که «پاپ گرگوری» در قرن شانزدهم تن‌پروری را جایگزین غم و یأس کرد و آن را به هفت گناه مهلک یا کبیره معرفی کرد.
در قسمتی از کتاب «طمع: هفت گناه کبیره» می‌خوانیم:
«در حالی که می توانیم حضور فزاینده گناه را در آگاهی مان ثبت کنیم، حقیقت این است که چند دقیقه ــ اگر نه کمتر ــ بیشتر طول نمی کشد که هر گونه بحث در باب گناه به بحث در باب دلایل آن، تفکرات پشت پرده آن، طبیعت سازوکارهای آن، و حتی موارد استفاده محتمل آن منجر شود. در این باره، سنت مسیحیِ خودِ من گاهی به سطوحی از شیفتگی و پیچیدگی ختم شده است که اگر نه نابخردانه، می توانم آن را حماقتِ محض نام نهم.» کتاب «طمع: هفت گناه کبیره» توسط «نسترن ظهیری» به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده: فیلیس ای. تیکل
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down