کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ ایران | ایران در جنگ: از چالدران تا جنگ تحمیلی
ایران در جنگ: از چالدران تا جنگ تحمیلی شابک: 9786002783417 768 صفحه 1292 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 ایران جنگ: چالدران تحمیلی کاوه فرخ شهربانو صارمی علوم انسانی تاریخ تاریخ ایران

5,780,000 ریال 6,800,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ سوم

ایران در جنگ: از چالدران تا جنگ تحمیلی
چگونگی تغییرات و تحولات زمامداران ایران را در چند دوره تاریخی می‌توانید در کتاب «ایران درجنگ» مطالعه کنید. اثر خواننده را با قرن‌ها جنگ در ایران آشنا می‌کند، جنگ‌هایی که از زمان صفوی آغاز می‌شود و تا جنگ ایران و عراق در سال 1357 هجری شمسی ادامه می‌یابد. نخستین نبرد دولت صفوی چالدران نام دارد که در نزدیکی شهرستان چالدران در شمال غربی ایران واقع شده بود. اثر یک جریان تاریخی را مورد تحلیل و یررسی قرار می‌دهد و درکنار آن به تغییرات و تحولات در ساخت ابزار جنگی و دگرگونی در فناوری می‌پردازد. ناگفته نماند: کتاب در ادامه اثر قبلی نویسنده یعنی کتاب «سایه‌های صحرا: ایران باستان در جنگ» کتابی که مورد تقدیر قرار گرفت، نوشته شده است.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«تقریباً چهار دهه بعد، هولاکوخان ( 614-663 ه.ق )، نوه چنگیزخان، بین سال های 654-658 ه.ق به ایران و عراق امروزی تاخت. مغولان پس از قتل و غارت و تجاوز در ایران، به بین النهرین در غرب سرازیر شدند. غارت بغداد به دست هولاکو در سال 656 ه .ق منتهی به مرگ خلیفه مستعصم و نابودی خلافت عباسی شد.چنان که تخمین زده می‌شود، میلیون‌ها ایرانی طی حمله مغول کشته شدند و بسیاری نیز در نتیجه قحطی پس از حمله جان سپردند.» «شهربانو صارمی» کتاب «ایران در جنگ: از چالدران تا جنگ تحمیلی» را به فارسی ترجمه کرده است.
درباره نویسنده: کاوه فرخ (1962 ) نویسنده یونانی ایرانی تبار، صاحب اثر «سایه‌های صحرا؛ ایران باستان در جنگ»
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده