کتاب | علوم انسانی | فلسفه | آشنایی با فلسفه | الفبای فلسفه
الفبای فلسفه شابک: 9786002782083 240 صفحه 280 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2200 الفبای فلسفه نایجل واربرتون مسعود علیا علوم انسانی فلسفه آشنایی با فلسفه

1,020,000 ریال 1,200,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ هفدهم

الفبای فلسفه
Philosophy: The Basics

افراد مبتدی و نا آشنا به فلسفه که تصمیم دارند با فلسفه آشنا شوند؛ مطالعه کتاب «الفبای فلسفه» بهترین راهنما و کمک کننده است. نویسنده «نایجل واربرتون» با طرح پرسش‌هایی ساده و مطالبی ارزشمند به آموزش فلسفه می‌پردازد. البته کتاب کمی متفاوت ازدیگر اثرهای آموزشی فلسفه است. بدین صورت که در کتاب، از تاریخ فلسفه و فیلسوفان بزرگ و نظریاتشان خبری نیست.
به جای این مسائلدر کتاب الفبای فلسفه پرسش‌های اساسی مطرح می‌شودو سعی نایجل واربرتون بر آن بوده که آموزش فلسفه را با شکل‌گیری تفکر نقادانه و وارد کردن فلسفه به زندگی روزمره آموزش دهد. در دوران یونان باستانش هنگامیکه خواستند به چراهای زندگی پاسخی آمیخته باتفکر بدهند فلسفه برای بررسی و طرح «چراها» وارد زندگی بشر شد.تا نگرش و اندیشه آدمی گسترش یابد و رو بهبود رود. همانطور که می‌دانیم فسلفه نوعی تفکرو نگاه نقادانه داشتن به مسائل هستی است و میتواند در مقابل مسائل و موارد زندگی انسان‌ها نقاد عمل کند.کتاب «الفبای فلسفه» با زبانی ساده مسائل پیچیده را برای خواننده را در 7 فصل شرح و آموزش می‌دهد.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«معمولا فلسفه را رشته ای دشوار می‌دانند. فلسفه قرین دشواری‌های گوناگونی است که البته پاره‌ای از آن‌ها قابل اجتناب است. در درجه اول، این حرف حقی است که لازمه کثیری از مسائلی که فلاسفه حرفه‌ای با آن‌ها سر و کار دارند بهره‌مندی از معلوماتی سطح بالا در زمینه تفکر انتزاعی و نظری است. با این حال، این حرف کمابیش در مورد همه مشغله‌های فکری صدق می‌کند: از این حیث فلسفه با فیزیک، نقد ادبی، برنامه نویسی کامپیوتری، زمین شناسی، ریاضیات یا تاریخ فرقی ندارد...»کتاب «الفبای فلسفه» را «مسعود علیا» به فارسی برگردانده است.

درباره نویسنده: نایجل واربرتون ( 1962) فیلسوف انگلیسی
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده